Vivid verved wireless ongelma

Heip
Latioin windows 7tilalle Ubuntu genome vivid verved n.
En saa langatonta yhteyttä toimimaan millään.
Pyytää verkon salasanaa mikä ei toimi vaikka jokin näistä mitä minulla on tallessa se varmasti on.
Päivitin uusimmat päivitykset voisiko johtua näistä?
pitäisikö vaihtaa jokin vanhempi versio?
Koneella minulla ei ole mitään kun vasta tuon siihen latasin joten iso asia toi koko järjestelmän vaihto ei ole.

Olisiko jollakin suositella jotain toista linuxia missä olisi työpöytä nykyaikaisella tasolla?

Jakelun vaihto tuskin kannattaa, Ubuntussa laitteet toimii siinä missä muissakin Linuxeissa.
Voisit tarkistaa sen WLAN-salasanan sieltä mistä se WLAN “tulee”, reitittimen asetuksista tms.
Kytke tietokone siksi aikaa verkkojohdolla laitteeseen.

Lisäksi olisi hyvä tietää laitteistosta mahdollisimman paljon, koneen tyyppi ja päätteeseen (musta ruutu -kuvake, Terminal) nämä komennot:

ja

Kopioi päätteen tulosteet tänne esille, niin ihmetellään lisää.

1 tykkäys

Oletko kokeillut WLAN-päätelaitteen asetuksista muuttaa WLANIN Encryption asetusta?
esimerkiksi minulla on WPA kotikäytössä.
Onko Wlan-päätelaitteen Wireless Access Control asetukset kunnossa? Itse huomasin että kun tämän asetuksen laittaa pois päältä niin WLAN alkoi läppärillä toimimaan. Kaikki nämä asetukset tehtiin WLAN päätelaitteesta.

(Ubuntu Mate)
Ubuntussa WLANIN ym verkon asetuksia voi muuttaa hallintakeskuksesta kohdasta Network connections. Tai painamalla oikeaa näppäintä Wlan kuvakkeen kohdalla ja valitsemalla edit connections… (muokkaa yhteyksiä)