Fedora-alue avattu

Avasimme tänään tänne foorumille Fedora-alueen, koska Fedoralta on viime aikoina puuttunut suomenkielinen keskustelualue. Toivottavasti syntyy keskustelua mistä vain Fedoraan liittyvästä, peruskäytöstä, kehittämisestä, suomentamisesta, suomalaisesta käyttäjäyhteisöstä, webbisivuista…

Heikki merkitsi minut valvojaksi tänne ja voisin kertoa itsestäni sen verran, että olen käyttänyt Fedoraa FC2-versiosta alkaen. Nykyisin toimin paketoijana Fedorassa, luettelo ylläpitämistäni paketeista on tuolla Fedora-wikisivullani. Lisäksi olen periaatteessa suomi-käännöstiimin koordinaattori, käytännössä koordinoitavaa ei paljon ole, koska aktiivisia kääntäjiä taitaa olla tällä hetkellä kaksi.

Tämän uuden foorumin lisäksi suomalaisilla Fedora-käyttäjillä on IRC-kanava #fedora.fi IRCnetissä, tervetuloa sinnekin.

Jos - toivottavasti kun - aktiivista keskustelua syntyy ja kysymyksiin vastaillaan, niin voisi ehkä ottaa sen käytännön, että pyrittäisiin kirjoittamaan esille tulleista asioista tuonne linux.fi-wikiin. Melko useinhan ongelmat ovat sellaisia, että niitä saattaa esiintyä muissakin jakeluissa, mutta eiköhän sinne muutama Fedoraan keskittyvä artikkelikin sovi. Toki nykyisiin ohjeisiin on hyvä myös tarvittaessa kirjoittaa Fedoraa koskevia lisätietoja.

Tälläistä paikkaa onkin jo kaivattu! :slight_smile:

Ainahan se on plussaa kun saadaan lisää toimintaa suomenkielisessä Linux-käyttäjäyhteisössä aikaiseksi. Fedora on tsempannut jakeluna kovasti viimeisimpien versioiden yhteydessä, täytyisi itsekin siihen perehtyä kunnolla. Kiva myöskin että Linux.fi pääsee tuomaan väkeä yhteen tällä tapaa.

No nyt on täälläkin yksi käyttäjä enemmän. Olen uusi fedora käyttäjä ja suht. uus Linux käyttäjä. ubuntu on tossa toisella koneella ja muutamaa muutakin jakelua on tullut kokeiltua.