Fn+

Hei!

He, keillä on läppäreitä, varmaan joskus ovat törmänneet siihen, että, esimerkiksi ei toimi näytön kirkauksen asennus. Mutta se voi korjata, jos saada kosketimen skan-koodi ja kirjoittaa oikein komentoa.

Siis kysymys: mistä voi katsoa niitä komentoja Ubuntussa 9.04 ja Archlinux:ssa?

Minulla on Fujitsu-Siemens läppäri, ja esimerkiksi voidakseni laittaa päälle wi-fi windowsissa tarvitsen erikoista ohjelmaa Launch Manager. Linuxissa sen takia en voi käyttää wi-fi:a lainkaan. Ja se voi laittaa päälle, jos käyttää vain kosketinyhdistelmä: fn+F1.

Kiitos etukäteen vastauksista.

Toimiiko Fn+nappi-yhdistelmät Gnomen Pikanäppäimet-sovelluksessa, Ubuntussa Järjestelmä - Asetukset - Pikanäppäimet? Sitä kautta voi yrittää asettaa pikanäppäimiä eri toiminnoille.

Kannattaa tutustua myös Xbindkeys-ohjelmaan, jos yllä mainittu ohjelma ei riitä. Näppäinten koodeja saa selville Xev:llä.

Tarkoitin vähän muuta asiaa. Tiedän mistä voi katsoa skankoodia.
Mutta mistä voi katsoa komantoa, jonka kauttaa voi esimerkiksi laittaa päälle wi-fi. Siis mistä voi katsoa jotain sellaista x86startwifi (äsken keksin itse komennon) ?

[quote=“Dima, post:3, topic:758”]Tarkoitin vähän muuta asiaa. Tiedän mistä voi katsoa skankoodia.
Mutta mistä voi katsoa komantoa, jonka kauttaa voi esimerkiksi laittaa päälle wi-fi. Siis mistä voi katsoa jotain sellaista x86startwifi (äsken keksin itse komennon) ?[/quote]

Jossain on software radio eli voi vaatia ohjelmallista palikkaa, ei välttämättä toimi napista pelkästään.

Eero

Selvä! Kiitos. Yritän asettaa, koska ei ole mitään halua joka kerta ottaa mukaan erillisen wifilaitteen, kun läppärissä ei ole mitään käsikytkintä, voidakseni laittaa päälle wifilaitteen. Vain nappiyhdistelmä: fn+F1…

löisin jotain tästä: http://wiki.archlinux.org/index.php/Extra_Keyboard_Keys
Muttei se riitä…

On lisätty: Se osoittautui aika helppo=) löisin komennon: XF86WLAN :1008FF95
tästä: /usr/share/X11/XKeysymDB