Foorumin lähettämistä sähköposteista

Hei kaikille!

Tämä foorumi on tähän mennessä lähettänyt sähköpostit Mandrill-nimisen kolmannen osapuolen palvelun kautta. Tämä järjestely on toiminut ihan siedettävästi, mutta tietysti ehkä sivuston hengen mukaisempaa olisi käyttää omaa ja avointa sähköpostipalvelinta. Koska MailChimp osti Mandrillin ja palvelu on muuttumassa pienessäkin mittakaavassa maksulliseksi, meidät on tavallaan pakotettu tekemään tehdä tämä ideologisesti puhdasoppisempi valinta.

Ongelmana vain on, että omat smtp-palvelimet ovat nykyisin spämmin takia epäilyttäviä, joten nämäkin sähköpostit lentävät oletusarvoisesti roskapostikoriin ainakin Gmailissa. Asiaa voisi edistää lisäämällä verkkotunnuksen tietueeseen SPF- ja DKIM-kentät, mutta minulla ei ole siihen valitettavasti juuri nyt aikaa. Eli jos haluatte vastaanottaa foorumilta tiivistelmiä ja muuta sähköpostia, kannattaa vilkaista roskapostikansioon ja merkitä foorumin lähettämät postit ei-roskapostiksi.

Täältä tähän.

1 tykkäys

Tai voi tehdä kuten minä eli olla ärsyyntynyt miten enemmän hyötypostia menee roskapostiin kuin oikeaa roskapostia ja heittää GMailiin suodatin:

  • Matches: is:spam
  • Do this: Never send it to Spam

Ei ole mennyt yhtään viestiä roskapostiksi gmailissa. Ainakaan minulla.

Tärkeimmät mailit mitä foorumi lähettää on käyttäjän sähköpostiosoitteen varmennus ja salasanamuistutukset. Kumpiakin niistä osaa käyttäjä odottaa ennalta jolloin ei edes haittaa vaikka ne lentäisi roskapostikansioon. Ja kyllähän se Gmailin roskapostisuodatin oppii kun sitä vaan opettaa tarpeeksi.

1 tykkäys