Kubuntu ja Vistan yteis käyttö

Löytyykö apua ongelmaan ??? ? Minulle ladattiin vistan päälle kubuntu ja asentaja sanoi että jatkossa voin käyttää tarvittaessa molempia käyttiksiä mutta nyt ei vista enää avaudu vaan menee tietokoneen korjaustilaan ja sen jälkeen ei tapahdu mitään :’(. Onko ongelmaan muuta ratkaisua kuin ostamalla uusi vista.n levyke :o?Koneen tyyppi HP PAVILLION Slimline UUSI! :frowning: :-[ :-X :-\ :’(

Eikö koneen mukana tule minkäänlaista palautuslevyä? Uutta vistaa sinun ei tarvitse ostaa, sillä lisenssistä olet jo maksanut koneen hinnassa (ks. lisenssitarra koneen kyljestä). Tarvitset vain asennusmedian jolta Vistan voi asentaa, sellainen lienee koneen mukana. Tätä asiaa kannattaisi myös tiedustella itse asentajalta.

eI TULLUT MITÄÄN LEVYKETÄ SILLÄ TÄYTYY TILATA hp:LTA JA MAKSAA N. 40e silkka sika pisnestä. :-\ :-\ :’( :’(

Ihan yleinen tapa nykyään - valitettavasti sun kohdallasi. Ja tylyltä varmaan tuntuu mun huomautuksenikin, ett siinä HP:ssä - kuten muissakin - voi itse tehdä ns palautuslevyn …mieluusti tietty niin kauan ku kone vielä käynnistyy. Mutt se on asia, joka vaan täytyy tietää. Vaikka kyll sen teko-ohjeet SAATTAA olla jossain käyttöohjeen sivuilla mainittu.
Toki mäkin tiedän, ett ei niitä juuri kukaan ‘suuressa viisaudessaan’ lue.
Eli kovaa ‘kouluahan’ tollanen tapaus on.

Ainakin vielä XP:n kanssa ei ollu muuta väliä, kun että jos on XP Homen lisenssi, niin asennuslevyn pitää sitten kanssa olla XP Home eikä Pro. Onko tää muuttunut Vistan aikana? Kannattanee kokeilla jonkun kaverin Vista-asennuslevyä ja omaa lisenssikoodia.

Tai sitten Grubiin täytyy lisätä jokin käynnistysrivi tai -optio, näistä en itse tiedä mitään mutta älä heitä vielä kirvestä kaivoon!

ps. Mulla Vitsa ja Kubuntu toimii hyvin yhteen, tosin edellisen koneen kanssa kävi juuri kuten sulla.