Nautilus takkuilee :(

Tiedostot kansio ei aukea eli nautilus vissiinkin takkuaa? kamu heitti mulle pari tappokäskyä, mutta kumpikaan ei toiminu eli mikä avuksi? Olen uusi linux käyttäjä eli ei ihan vielä käyttö hanskassa :smiley: Windowsia ei enää minun koneeseen tule eli linuxilla mennään, uus pää vaan tarttis saada niin linuxin käyttö helpottus huomattavasti :smiley: :smiley:

Tyypillinen tapa selvittää tämmöisiä virheitä on käynnistää ohjelma päätteessä, jolloin sieltä toivottavasti putkahtaa jokin virheilmoitus. Tässä tapauksessa:

nautilus

Tosin koska kyseessä on juurikin nautilus, niin halunnet varmistaa ettei se ole varmasti päällä jumittamassa eli komentele se kuoliaaksi ensin tuolla:

killall -s KILL nautilus

Tuon killallin voi laittaa vaikka toisenkin kerran peräkkäin, jolloin sieltä pitäisi tulla vastauksena ettei ole prosesseja eli ei varmasti ole käynnissä. -s määrittelee signaalin ja siinä voi käyttää numeroa tai nimeä (KILL = 9).

Eri Linux-jakelujen työpöydillä on käytössä eri ohjelmia tiedostoselaimiksi.
Jo käyttämästäsi jakelusta ja sen versiosta voi toki arvuutella, mikä tiedostoselain on käytössäsi.

Uusin Ubuntu käytössä eli 18.10

Prosesseja ei käynnissä ja edelleenkään tiedostot kansio ei aukea :disappointed: Tarvii ehtoolla perehtyä paremmin kun on päivän rennoista tullu kotio :smiley::+1:t2:

Sori 18.04