öh

minullapa on fujitsun läppäri, jossa ubuntu käyttiksenä, mutta en saa sitä nettiin. se on ollut aiemmin netissä nokian e90 puhelimen välityksellä ja pelas loistavasti- minulla kyllä vastaava puhelin mutta tyssää jo alkumetreillä -tällee käskettiin edetä sovellukset-internet-firestarter, mutta sitten tulee failed to start the firewall??
minulla pikkuläppärissä myös ubuntu mutta se "haistaa " netin jo kaukaa eli toimii langattomasti ja moitteetta- versio on tosin eri kuin tämä
tämä “uusi” ei haistele yhtään mitään, ei mokkulaa, langatonta eikä puhelimen nettiä…ite oon ihan tumppu näissä mutta uskallan kysyä mahtaako kukaan osata auttaa?

Hieman tarkemmat tiedot laitteistasi voisi auttaa ohjeistuksessa. Päätekomennolla lspci saisi jo jotakin kättäpidempää. Myös tarkempi selvitys Ubuntu-versiosta, voisi antaa viitettä.
Mokkulat toimivat usein asentamalla usb-modeswitch -paketit. Joissakin tapauksissa mokkulan mukana seuraa valmis asennusohjelma.

PS. Otsikointi on taidetta.

Moi Taina!

Noilla tiedoilla mitkä annoit, ei tosiaan paljoa vielä pysty neuvomaan. Koska kyseessä on sulla Ubuntu-kone, melkein suosittelisin, että käyt kyselemässä apua myös tuolla Ubuntu Suomen foorumeilla: http://forum.ubuntu-fi.org/

Se on monta kertaa vilkkaampi palsta, ja vastaukset ovat luultavasti vähemmän teknisiä kuin täällä Linux.fi-foorumilla.

Käskettiin missä? Firestarter on kuvauksen mukaan ”GTK program for managing and observing your firewall”. En oikein ymmärrä, miksi edes haluat käynnistää sellaisen päästäksesi nettiin.