Uusi Conky sääscripta (ilmatieteenlaitos.fi)

hauska että jaksat kehitellä tota, pitääpä kokeilla kun pääsen koneelle. :stuck_out_tongue:

[quote=“ohnonot, post:24, topic:1475”][quote author=yrjo link=topic=2242.msg10001#msg10001 date=1405009882]
Minulla on uusi Ubuntu 14.04 käytössä. Kysyisin itl.sh tiedostosta.Mitä tarkoittaa tämä kohta kuuluiko nuo positiivinen ja negatiivinen vaihtaa väreillä green ja blue kuten minä tein?

REPLACE “positive” AND “negative” WITH CONKY-STYLE COLORS (BLUE AND GREEN)

          sed "s/blue/$col11/g ; s/green/$col14/g" $Tmpdir/$timerange/temp-plusminus \
          | paste -d '' - $Tmpdir/$timerange/temp-value | sed "s/^/$TempExtra/g" > $Tmpdir/$timerange/temp[/quote]siihen riviin ei tarvitse tehdä muutoksia ollenkaan; scripta kyllä toimii ihan sellaisena.

mitä haluat saavuttaa? haluatko muuttaa nuo värit (lämpötila nolla tai plus, lämpötila miinus) joksikin muuksi väriksi?

[quote]Sitten eri asiaan eli tuosta HTML parse errorista , (joka tulee käynnistyksen aikana terminaaliin), siitä puutuu lopetushipsut :n jälkeen, mutta en tiedä mihin paikkaan se korjataan.

HTML parser error : Unexpected end tag : b
!G){var F=""}else{var F="Säämallin 6 h sademäärä
[/quote]sille errorille ei voi mitään (se syntyy tod.näk. siitä että hakataan koko netistä haettu tiedosto palasiksi, ja sitten xmllint valittaa siitä ettei se ole kunnon xml:ä enää, mutta hakee kuitenkin tarvitsemamme tiedot).
yleensä terminaalin voi sulkea käynnistämisen jälkeen, tai sitten älä käynnistä terminaalin kautta.[/quote]
En varsinaisesti halunnut muuttaa mitään, mutta käsitin aluksi niin että tuota kohtaa pitää itse muokata. Hyvin toimii scripti , kiitos vastauksesta.

Miten tuon sääscriptin saa käynnistymään samalla kun työpöytäkin (ubuntu unity)? Yritin lisätä linkkiä startconkyyn /home/user/.config/autostart kansioon, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.

unitystä en tiedä mitään, mutta startconky scriptan pitää käynnistää samassa kansiossa kuin conky-itl scripta itse.
linkki (= symbolic link = ln -s …?) ei käy!
ehkä sun pitää luoda oman startconky.desktop tiedoston ja laittaa sen ~/.config/autostart kansioon.
se voisi ehkä olla tuonnäköinen:[Desktop Entry] Version=1.0 Name=startconky ilm.tiet.laitos Exec=/full/path/to/where/the/conky/script/is/startconky Icon= Terminal=false Type=Application StartupNotify=falsejos tämä ei toimi niin etsi yleisiä ohjeita ohjelmien automaattisestä käynnistämisestä ubuntussa.

pieniä parannuksia.
varoitukset lukevat kunnolla nyt, eivät katkea kesken sanaa.
saa vielä ihailla tämän kesän viimeiset metsäpalovaroitukset!

kuvakkeet hiottu.
lisäsin pakettiin isommatkin kuvakkeet, niitäkin voi käyttää tässä, mutta ne ei ole hiottu.

lataukset taas ensimmäisen viestin linkkeistä.

Hi ohnonot, kiitos hienosta conkystä, jonka otin heti löydettyäni käyttöön!

Korotin sen ruudun korkuiseksi ja sain pari mid-ennustetta lisää,
paikkakunnatkin löytyivät, vaikka lähintä mittauspaikkaa en nimennytkään.

Ainoa kauneusvirhe on, että sääkuvakkeet “jäävät jälkeen”, eli 14 ennusterivin korkeudella
kuvakkeet jäävät yhden rivin jälkeen, siis näyttää kuin alimmaisesta puuttuisi kuva, vaikka 14 on niitäkin :wink:
Näytön resoluutio on 1920x1080. Yritin fixata korottamalla kuvia 10 pixeliä, mutta ne menivät päällekkäin…
Mikä avuksi?

PS. Näytämme kulkevan samoja distropolkuja: mulla oli ensin Mint, josta nopeasti siirryin #!:iin,
ja nyt linuxinvaihtoviikolla päädyin Manjaroon! Tykkään Openboxista!

moi![quote=“MSaab, post:31, topic:1475”]Ainoa kauneusvirhe on, että sääkuvakkeet “jäävät jälkeen”, eli 14 ennusterivin korkeudella
kuvakkeet jäävät yhden rivin jälkeen, siis näyttää kuin alimmaisesta puuttuisi kuva, vaikka 14 on niitäkin :wink:
Näytön resoluutio on 1920x1080. Yritin fixata korottamalla kuvia 10 pixeliä, mutta ne menivät päällekkäin…
Mikä avuksi?[/quote]tähän on asetuksia itl.sh tiedostossa (rivistä 106):

tod.näk. sinun pitäisi muuttaa joita kin *Yinit-arvoja ja varmasti viimeisen ImgYIncr-arvon.
yritän selittää: *Yinit-arvot määrittelee mistä korkeudesta (eli y position) kukin kuvakepalsta alkaa.
ImgYIncr-arvo vastaa yhden tuntiennustekappaleen korkeutta (eli 1 rivin sinun lainauksessa) - sen on esim. kätevä muuttaa kun fontin koko muuttuu.

Tykkään Openboxista!
no niin minäkin. pitkään en käyttänyt mitään muuta. työpöytäympäristöt on yliarvostettuja!

Kiitos ohjeista!
Muutin ImgYIncr-arvon 52 -> 55 ja FcImgYInit-arvon 29 ->39,
ja nyt kauneusvirheetkin on poistettu!

Hieno conky, kiitos vielä kerran!

:slight_smile:

uusi versio.

olin korjaamassa pieniä virheitä ja yritän pikkuhiljaa yksinkertaistaa ja ylipäätään parantaa tätä.

latauslinkit edelleen samat tämän ketjun ensimmäisestä viestistä.

eiliseen tuli pieniä virheitä, korjasin nyt toivottavasti kaiken.
myös LUEMINUT on päivitetty.

korjatessani virheitä syntyi uusia, joita korjasin nyt.

eli uusi versio, mutta aina sama latauslinkki tämän ketjun ensimmäisessä viestissä.

verkkosivu on muuttunut hieman, scripta ei toiminnut enää.
jotkut

t on korvattu
eillä, muuten kaikki näyttää olevan samaa.
korjasin siis, kaikki toimii taas.

Poistin vanhat tiedostot /tmp-kansiosta. Ei olisi pitänyt…

Päätteellä…

/home/????/Lataukset/itl-curr/itl-2015-01-23/startconky

Antaa seuraavaa…

Conky: forked to background, pid is 2126

Conky: desktop window (2a2) is root window
Conky: window type - desktop
Conky: drawing to created window (0x1e00001)
Conky: drawing to double buffer
cat: /tmp/itl/finalconkyoutput: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
Conky: $head can't find information about /tmp/itl/forecast-timestamp

Temppikansioon on kuitenkin mahdollista kirjoittaa omalla tunnuksellani.

No, näin niitä bugeja löydetään. Vai onko vika näppäimistön ja tuolin välissä?
(On siinäkin vikaa, mutta kuinka sen voi kiertää?)

Anteeksi paljon, vika oli täysin minun puolellani.

Huomasin muitakin yhteensopivuusongelmia (käytän itse archlinuxia mutta testasin nyt laajasti debian stable - jakelulla).

Lisäksi huomasin että ilmatieteen laitokselta saa nyt kansainvälisiä, maailmanlaajuisia säätietoja, suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi!
rupesin uudistumaan koko scriptan.

antakaa palautetta, myös ruotsinkielisesta osuudesta; yritin kääntää 4 sanaa itse, enkä ollenkaan osaa ruotsia…

eli uusi versio nyt tavallisesta latauslinkistä. lukekaa LUEMINUT uudestaan, ohjeet on nyt hiukan erilaiset.

Kiitos, nyt toimii niin kuin oletinkin.

64-bittisessä Lubuntussa toimii, muttei toimi täysin 32-bittisessä Lubuntussa (ennustukset puuttuu).

Mikähän voisi olla vikana?

$/home/???/Lataukset/itl-curr/itl-2015-01-26/startconky
Conky: forked to background, pid is 3589

Conky: desktop window (1200169) is subwindow of root window (269)
Conky: window type - desktop
Conky: drawing to created window (0x1600001)
Conky: drawing to double buffer
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc1.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc2.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc3.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc4.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc5.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc6.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc7.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc8.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc9.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc10.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc11.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc1.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc2.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc3.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc4.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc5.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc6.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc7.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc8.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc9.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc10.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc11.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc1.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc2.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc3.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc4.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc5.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc6.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc7.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc8.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc9.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc10.png'
Conky: Unable to load image '/tmp/itl/mid/.fc11.png'
$ uname -a
Linux ???? 3.13.0-44-generic #73-Ubuntu SMP Tue Dec 16 00:23:46 UTC 2014 i686 i686 i686 GNU/Linux

Kyseessä siis 14.04-Lubuntu uusimmilla päivityksillä. DualCore Atom ION-alustalla.

No tämä ei ole tässä aikaisemminkaan paremmin pyörinyt, mutta olisihan se kiva saada täysin oikeinkin pyörivä sääscripta.

Muuten scripta on todella kiva, ja bugeja on vähentynyt kehityksen myötä. Olen kyllä mielestäni tähänkin laittanut kaikki paketit, mitä LUEMINUT-tekstistä olen löytänyt riippuvuuksina.

Edit - Täältä löytyy virtualbox-levykuva ja kuvakaappaus itl-conkystä.
http://peran.kapsi.fi/itlconky/

Vastaan itse itselleni, rupesi toimimaan, kun asensin paketin libxml2-utils.
Sen voisi lisätä LUEMINUT-tiedsotoon, sillä minulla oli libxml2-paketti ladattuna, mutta se ei ollut itsessään riittävä paketti.

Kiitos ja anteeksi.

kiitos huomautuksesta, korjaan LUEMINUT-tiedostoa seuraavassa versiossa.

…lisäksi huomasin eilen että nettisivun näyttäessä virheen (tilapäinen häiriö, yritä myöhemmin…) conky ei käytä arkistoitunutta tietoa, niin kuin pitäisi. näytti aika rumalta.
korjasin tämän nyt, ja latasin uuden version.