Yle areena

Pystyisitkö kopioimaan ja liittämään virheilmoituksen tänne? Epäilen, että RPM Fusion -projektin asennuslähteet saattavat olla väliaikaisesti rikki, kun Fedora 11:een on tullut niin paljon päivityksiä viime aikoina.

Yksi mahdollisuus mitä voisi kokeilla, olisi tehdä joko päätteestä

su -c "yum clean all"

tai sitten graafisesti Lisää tai poista ohjelmistoja -työkalun kautta System → Refresh package lists. Tuo työkalu on valitettavasti osin englanniksi, koska siinä on bugi, joka estää suomennosten näkymisen. Bugi on raportoitu, korjausta odotellaan.

Kun en osaa käyttää kunnolla foorumin ominaisuuksia, täytyy vastata näin alkeellisella tavalla:

Ensin pb:lle: Komentorivillä toiminen ei onnistu siksi, että päivityksessä näppäimistöönkin on tullut virheitä; esim. kun valitsen tavuviivan niin ruutuun tulee kenoviiva (kirjoitan tätä toisella koneella Ubuntussa).

Sitten vpv:lle: Olen kopioinut virheilmoituksen, mutta en pysyty liittämään sitä, koska selain (Mozilla Firefox 3.5. Beta 4) ei toimi päivityksen jälkeen. Olen kertonut päivityksestä ja sen jälkeisistä virheistä otsikolla SELinux? Päätettä en voi käyttää yllämainitusta syystä. Kun kokeilin Lisää tai poista ohjelmistoja ja sieltä esittämääsi kohtaa niin tulee virheilmoitus: Tunnistautuminen epäonnistui. Tarkista salasana tai käyttätunnuksen asetukset. More details kohta antaa: failed to obtain auth.

Voisiko häikkä tunnuksissa olla yhteydessä siihen, että en saa konetta sammutettua? Minulla on asennusvaiheessa erikseen asennettuna pääkäyttäjän salasana ja erikseen käyttäjän salasana. Päivitysvaiheessa kyseltiin useampaankin kertaan pääkäyttäjän salasanaa. Nyt kun aukaisin lisää ja poista ohjelmistoja kohdan ei kyselty mitään.

Haluan kertoa täälläkin, että Fedora 10 (toisin kuin 11) versiossa YLEkin toimii ongelmitta. Asentelin tarvittavat koodekit EasyLifellä.