Äänet verkkoon

Heips!

Ostin tuollaisen ASRock ION 330 pikkukoneen mediaboksiski, ja hyvin on pelittänyt. Kone on yhdistetty 32" televisioon. Kaksiossa asutaan ja tyttö vääntää aika paljon läksyjä päivässä, ja itse haluaisin tässä dataillessa katsella Frasieria mediaboksista samalla kun datailen. Mekkala kuulemma häiritsee häntä joten nyt olisi 2 vaihtoehtoa: 1) ostaa langattomat kuulokkeet 2) saada mediaboksin äänikortista äänet verkkoon, jotta voisin kuunnella niitä MacBookiin yhdistetyllä headsetillä. Mieluiten jälkimmäinen, joten mikä neuvoksi?

Olen kokeillut katsella videoita VLC:llä josta asetin suoratoistoon Icecast palvelimen: ei toiminut. Mutta kun suoratoiston laittoi lähettämään koko videotiedoston dekoodaamattomana läppärille niin äänet kyllä kuului (ja ainahan video ikkunan pystyy heittäämään taustalle, joten sekään ei häirinnyt), mutta ääni alkaa jätättämään jakson loppua kohden, ja koko ajan piti olla säätämässä audio delayta: ei toiminut. Ääntä ei saanut hetkeksikään tulemaan huulen liikkeiden tahdissa.

Olisiko parempaa ratkaisua? Ja mieluiten haluaisin nimenomaan kaikki äänikortin ulostulosta tulevat äänet kuulumaan verkossa (ei pelkästään videoiden), koska soitan usein sitä kautta myös musiikkia. Mikrofoni ja line-in liitännät ovat vapaana, ja 3,5mm audiojakajiakin löytyy. Jos jaan kuulokeliitännän niin että yksi johto menee telkkariin ja toinen takaisin mediaboksiin, niin a) laitanko sen line-in vai mikrofoni-liitäntään ja b) millä ohjelmalla saan lähetettyä kaiken sisääntuloliitännästä verkkoon (mieluiten daemon, ettei tarvitse aina erikseen käynnistää)?

Minulla ei ole mitään suoraa vastausta asiaan, mutta lähtisin ehkä selvittämään Pulseaudion kautta tätä, yksi sen merkittävistä ominaisuuksista pitäisi juuri olla äänen kuljettaminen verkossa.