Aegisub käynnistys terminalista

Elikkäs tähän väliin ärsyttävän yksinkertainen ongelma. Käytössä Bunsenlabs jonka openbox työpöytä ei lisää valikoihin automaattisesti asennettuja ohjelmia. Ei siinä mitään, olen ne tottunut lisäämään itse…

MUTTA millä ihmeen komennolla reposta asennettu aegisub käynnistyy terminalista käsin? Tämä vaikuttaa olevan taas niitä ohjelmia jossa kehittäjät valinneet jonkin epäloogisen nimen tuohon sovelluksen käynnistykseen.

Joko olen puusilmä enkä näe itsestään selvää asiaa, mutta olen yrittänyt etsiä tietoa vaikka miten, niin asennukseen löytyy kyllä ohjeitaja käyttöönkin ripakopallinen. Mutta missään ei kerrota käynnistyskomentoa, se aina vain klikataan valikosta auko työpöydillä jotka sen automaattisesti lisäävät.

Olisin erittäin kiitollinen, mikäli teiaä joku voisi kertoa tuon yksinkertaisen “taikasanan”. Kiitos!’’’

Edit: Todettakoon vielä että aegisub paketti on asennettu, kuten aegisub-dbg että aegisub-l10n ja olen kokeillut komentoa locate aegisub joka ei löydä mitään.

Vastaanpa itselleni / muille joilla ehkä sama ongelma. Kysyin siis aegisubin irc kanavalta. Käynnistyskomento uudessa versiossa on aegisub-3.2 eli vaatii tuon version perään. Jännä että locate ei löytänyt mitään, edes locate aegisub* komennolla

1 tykkäys

Jätä asterix pois locate-käskystä. Lisäksi voit ajaa
sudo updatedb
ennen locaten ajamista…

siis käskyllä ainakin updatedb:n jälkeen.
locate aegisub
pitäisi löytyä jotakin.

1 tykkäys