ASUS eeeeeePc 701, 900 ja 901

katsii katsoa, ettei tarvi katua sitt myöhemmin:
http://www.reghardware.co.uk/2008/07/14/asus_linux_eee_901_famine/

Kylläpä taidan itse odottaa noita Lenovon ja Dellin vastauksia miniläppäribuumiin… ja senkin jälkeen vielä odotella pari uutta versiota jotta pääsevät lastentaudeistaan.

Me hankittiin firman työntekijöille näytiksi ja innostukseksi 901:t
ja muutes kivoilta vaikuttaa :slight_smile:

Siinä on uudelleenajateltu käyttöliittymän toiminta ja periaate sillee enempi käyttäjälähtöisesti, hiukka ‘insinöörit’ sivulle jättäen

Oisko noita miniläppäreitä missään näytillä ois kiva käydä kokeilemassa? :slight_smile:

Käyttääkö kukaan noita ykköskoneena vai onko ne liian “tehottomia”?
Saako Linuxin puolelle asennettua muitakin ohjelmia kuin ne vakiot?

Ite oon kuullu että melkein kaikki miniläppärit linuxilla on tavallaan tehottomampia esim. vähemmän välimuistia tai pienempi “kiintolevy” kuin xp versioissa. :frowning:
Sinänsä taas suositaan windowsia :frowning: tai sitten se vain on se tosiasia että windowsin kanssa tarviin paljon enemmä tehoa että kone toimis paremmin. ;D

Ihan eakaks on pakko korjata tuo sun virheellinen oletuksesi.
Nimittäin Asus EeePc 901:n linuxversiossa on isompi tallennustila eli enemmän ssd (flash) muistia kuin siinä winkuvassa verrokissa. Ja taitaa (!) olla myös ns käyttömuistia enemmän, koska myyntihinta on saatu käyttiksen ilmaisuuden avulla siitä huolimatta pysymään samana.

Siis Windows-versiossa on pitänyt vähentää ominaisuuksia, koska siinä käyttis muuten nostaisi hinnan isommaksi.

Kyllä noita laitteita näytillä on useissakin paikoissa. Me ostettiin niitä DatGroup (Lap Power) Turun liikkeestä.

Siellä muuten ei winkkarimallia oo edes myynnissä. He uskovat enemmän linuxiin!

Tuntuu mukavalta. Ja kyllä siihen lisää ohjelmia toki saa asennettua. Ja tärkeimmät on valmiiksi asennettuna.

1. vai 2-koneeksi? No sehän on ihan käyttötarpeesta riippuvainen. Pienihän se on, joten niin paljon ikkunoita ei mahdu kerralla näkyviin ja leffat näkyy selvästi pienempinä kuin elokuvateatterissa… :wink:

Mutt muistiinpanot, s-postit, nettiselailu, dokumenttien tekokin, jne hoituu mun mielestäni näppärästi vaikka junassa tai bussissa. Se kun on helppo ottaa mukaan reppuun, kassiin, laukkuun tai vaikka tuulitakin taskuun.