C ja muukin ohjelmointi

Ohjelmointi ei taida enää ollaa kovin kiinnostava aihe, ainakaan viestien määrästä päätellen.

1 tykkäys

Ehkä ohjelmoijat pyörivät eri foorumeissa.

Tosin näkyy suomenkieliset foorumit lähes kadonneet.

Itse tiedän vain ohjelmointiputkan.

Tosin senkään taso ei nykyään ole huikeissa svääreissä.

1 tykkäys

Suurin osa meistä, jotka ohjelmoimme, käytämme englanninkielisiä sivustoja. Niiltä saa dokumentaation ja ohjeet helposti. Suomenkielisiä ohjeita en ole nähnyt aikoihin.

C-ohjelmointiin ei varmaan ylipäänsäkään löydy nyt materiaalia, ainakaan aloittelijaystävällistä, koska muiden kielten suosio ohjelmoinnin aloittamisessa on niin laajaa.

Ohjelmointiputka oli aikoinaan oikein hauska sivusto, vaikka sen taso taisi silloinkin jo olla sellainen, millaiseksi lukioikäiset käyttäjät voivat sivuston saada. Sen pitäjät olivat kuitenkin erittäin mukavaa ja ahkeraa porukkaa, ja varmaan Antti Laaksonen pitää vieläkin sivustoa ainakin nimellisesti yllä.

Oma kuvitelmani on, että sosiaalisen median sovellukset ovat myös nakertaneet vanhojen foorumien ja muiden suosiota. Redditissä lienee kohtuullisen laaja ohjelmointiskene, eri kielille ja asioille omat alaosastonsa.

1 tykkäys

Laitampa nyt viestin kun täällä on muutenkin aika hiljaista.
Minulla on nyt ubuntu 21.10 ja siinä näyttää olevan myös gtk4. Minä vanhana (76v) c ohjelmoijana tein jo pitkään käytössä olleesta sähkön kulutuksen seuranta ohjelmasta gtk4 version ja tein vain ne muutokset jotka oli pakollisia. Nyt kuitenkin tämä uusi versio jää jumiin jo alle vuorokauden käytöllä mitä gtk3 versio ei tehnyt.
Jotain on mitä en ole osannut…
En pyydä mitään vastauksia yritän kyllä etsiä ongelman.
Kunhan kirjoittelin

Monien kokeilujen ja gtk4 dokumettien lukemisen (google kääntäjä) jälkeen sain ohjelman taas toimimaan kuten pitääkin. Ongelma oli lähinnä graafisten palkkinäyttöjen päivitys. Siihen oli tehty aikapaljon muutoksia gtk3 versioon nähden