CherryTree, koodilaatikot ei toimi

CherryTree (https://www.giuspen.com/cherrytree/) muistiinpanosovelluksen koodilaatikot eivät toimi niin kuin pitäisi, silloin kun yritetään suorittaa aaltosulkeita sisältäviä komentoja. CherryTree on muistiinpanosovellusten ehdoton ykkönen ja hiukan harmillista etten ole onnistunut ratkaisemaan miten näiden aaltosulkeiden { } kanssa tulisi menetellä.

Kuvassa kaksi ensimmäistä koodilaatikkoa on hyvä esimerkki siitä kun suoritus ei onnistu. Onko kukaan törmännyt samaan ongelmaan.

CherryTree-kysymys

Pistin muuten merkille, kuinka nopeasti Google indeksoi tätä keskustelupastaa, se on kysyjän kannalta hieno juttu joka nopeuttaa vastauksen saamista.

Lisätään vielä että koodilaatikoiden suorituskomentona minulla on:

xfce4-terminal -x bash -c "<command>; echo; echo Press return to continue ...; read" -T "Suoritus on valmis"

Minulle jää tunne että vaikka minä tuon suorituksen ohjaan Bash-tulkille, CherryTree ohjaa sen Dash tulkille, eli käsittelee sitä *.sh skriptinä. Tätä epäilyä vahvistaa se että tuossa esimerkissäkin tulostuu:
Pääte_043

Vaikka sen pitäisi tulostaa tämä:
Pääte_044

Ongelma on ratkennut. Asetuksissa sh -tyyppisillä koodilaatikoilla oli oletusasetus voimassa, sen jouduin vaihtamaan Bash Shell -tulkkiin. Nyt Cherrytree on maailman paras muistiinpanosovellus, vain joitakin oletusasetuksia joutuu asennuksen jälkeen hiomaan kohdalleen.

Asetukset_046

Kätevän näköinen tuo CherryTree. Et kirjoittaisi artikkelia siitä tuonne wikin puolelle? :slight_smile:

1 tykkäys

Olen samaa mieltä siitä että jollakin tavoin CherryTree tulisi huomioida tuolla Wikin puolella, ja nämä muutkin samaa kategoriaa edustavat:
(Joplin, Zim Desktop Wiki, Tusk, Simplenote, BasKet Note Pads, TagSpaces, Trilium Notes, org-mode, tomboy-ng, MyNotex, FeatherNotes, WikidPad, RedNotebook, GloboNote, QOwnNotes, Xpad, Gnote, nvPY, MyTetra, Notable, Boostnote, TiddlyWiki omaperäinen, Zettlr, CintaNotes, neutriNote, Laverna, MemPad, NixNote, Evernote)

Minulla ei vaan ole sellaista “ulosantia”, jolla tuollaisia, sisällöltään vakavammin otettavia, artikkeleita luodaan.

1 tykkäys

Aloitat vain rohkeasti. Kyllä täällä porukka korjailee pahimmat typot pois. Itsekin tehnyt varmaan satoja hyviä ja huonoja artikkeleita. Jostakin sitä on aloitettava. Ja ainahan niitä voi parantaa.

Yllytyksen tuloksena testasin itseäni, mitä siitä tulisi jos tuohon ryhtysin, näin se olisi alkanut:

CherryTree on erinomainen muistiinpanojenhallinta ohjelma, muotoiltu teksti, skriptien ja ohjelmointikoodin syntaksinkorostus, tietojen tallentaminen yhteen sqlite -tiedostoon takaa suurienkin muistiinpanojen nopean käsittelyn.

Muistiinpanojen sisäinen viittausjärjestelmä mahdollistaa yhdellä klikkauksella,päästä järjestelmän kiintolevyllä olevaan tiedostoon tai kansioon, verkosta löytyvään dokumenttiin, toiseen muistiinpanoon tai saman muistiinpanon toiseen kohtaan.

Ohjelmointia opiskelevan unelma ympäristö koostuu, CherryTree muistiinpanoista ja Geany koodieditorista, jossa F1 näppäin on valjastettu hakemaan valittua tekstiä koskeva muistiinpano jonka olet aiemmin luonut.

Tänne keskustelun sekaan tuollaista voi kyllä levitellä, ja saattaapi olla vielä kirjoittajalle eduksi mutta ei se wikille ole painokelpoista. Ei minusta ole siihen, se vaatii sellaisia itsensä ilmaisutaitoja joita ei minulla ole.

Minä sanoisin että tuollaisenkin kärsisi laittaa wikiin kypsymään, joku toinen voi sitä sitten oikolukea ja parannella. Se on tämän wikiformaatin vahvuus, että tekstien ei tarvitse olla mitenkään kauhean kypsiä alkuunsa, vaan yhdessä niitä sitten parannellaan.

1 tykkäys

:running_man:Nyt tuli kiire kaupalle.

Täysin samaa mieltä.