Conky sää suomesta?

hei,
onko kellään tietoa miten saa suomen säätiedot, eli ilmatieteen laitos tai foreca, työpöydälle? kaikki conky-scriptat käyttää jotain jenkeistä ja tiedot monesti eivät täsmä :frowning:

sellaista on nyt saatavilla tästä

…ja toivon itseni tervetulleeksi uudelle keskustelualueelle. eka kerta suomeksi!

Vastaanpa tänne kun ei ole tullut pitkiin aikoihin taas käytyä. Onhan tämä jo vähän vanha kysymys, mutta jos sattuisi vielä menemään perille.

Tervetuloa foorumille minunkin puolestani. :smiley:

Ihan kattavaa säätä en osaa conkyyn laittaa, mutta jotain sentään voi värkätä tällä ohjeella:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=41312.0
Se on Ubuntun kamaa, mutta toiminee soveltaen muillakin jakeluilla.

Hyvää kevättä… :smiley:

XFCE4-työpöydälle on omat applettinsa asennettavissa palkkeihin. Säätiedot noudettaneen sopivilta lentokentiltä/säähavainnointiasemilta tuohon sovellutukseen. Pääkaupunkilaisena joskus on ollut tarjolla Malmin lentokenttä, mutta pääosin kai säätila tarjottaneen Helsinki-Vantaa lentokentällä. Muualla Suomessa on ollut tarjolla omat sääpalvelimensa.
Varmin tapa havainnoida säätä on toki hieman raottaa verhoja - tai jopa rohkaistua haistelemaan ulkoilmaa inhoreaalitodellisuudessa :wink:

en tiedä tuliko selväks mun ensimmäisestä viestistä, mutta ongelmani ei ole “miten saan niin hienoja sääennustekuvakkeita työpöydälleni”, mutta sellainen:
olen huomannut että ilmatieteen laitoksen ja forecan sääpalvelut toimivat paremmin/nopeammin/tarkemmin kuin kaikki muut yleiset ja ilmaiset sääpalvelut kuten yahoo.weather, weatherchannel, weatherunderground jne.
mistä se sitten johdukaan, mutta haluaisin käyttää mieluummin “suomalaista” sääennustetta (eli mun tietääkseni pelkästään forecan tai ilmatieteen laitoksen).
conky-weather mulla on jo ja se näyttää hienolta ja toimii muutenkin.
mutta ennen kun itse rupeen kirjoittamaan scriptan joka hakee tiedot näiltä sivuilta halusin siis kysyä onko sellaista ehkä jo olemassa.

@hajakenttä:
anatamasi linkki käyttää yahoo.com:in sääpalvelua.

@juyli:
se appletti toimii mutta niin kuin itse sanoit, havainnot eivät kiinnostaa, niitä saa katselemalla ikkunasta tai vielä paremmin sulkemalla tietokoneen ja ulos lähtemällä.
ennustetta saa sillä xfce4-panel appletilla vain hiiren klikkauksella. ja sekin on weatherchanelin ennuste, eli ei “suoraan suomesta”.
voiko siihen vaikuttaa, mistä se hakee tiedot?

ps: sen ei tarvis välttämättä olla conky scripta. työpöydälle vaan, eli ei selaimella.