Ei mitään maata mullistavaa mutta vähän kummastuttaa. Tietokoneen käynnistyessä joka toisella kerralla KDE:n virtuaalityöpöydistä häviää toinen ja ikkunoista katoaa reunat. Reboot auttaa, X:n uudelleenkäynnistäminen ei. Olen kokeillut ottaa Conkyn pois automaattisesti käynnistyvistä ohjelmista mutta sillä ei ollut vaikutusta. Gnome toimii täydellisesti.
Toinen juttu joka saattaa liittyä tähän on sellainen, että kun kokeilen kirjautua ulos, ruutu menee kirjavaksi taustaltaan ja siihen tulee rivejä kreikkalaisia aakkosia α, β jne. Tämä tapahtuu siis myös Gnomesta uloskirjauduttaessa. X:n uudelleenkäynnistäminen ei tätä bugia laukaise, tosin Ubuntussa sekin teki näin.
En oo ihan varma mikä näyttisajuri mulla on asennettuna, Synapticilla hain “nvidia” niin ainoa asennettu paketti oli nimeltään xserver-xorg-video-nv. Onkos toi se vapaa näyttisajuri? Näytönohjain mulla on nvidia GeForce 8600 GT.
uname -a
Linux dhcppc0 2.6.26-1-amd64 #1 SMP Sat Jan 10 17:57:00 UTC 2009 x86_64 GNU/Linux
Jos/kun näillä tiedoilla ei pysty sanomaan juuta eikä jaata, niin toimitan mielelläni lisätietoja raudasta ja ohjelmista.