Default-taustakuvan vaihto

Lubuntukyssäri tietäjille; kun tietokone käynnistyy, hyppää esiin default-taustakuva muutamaksi sekunniksi, ennen kuin varsinainen kuva latautuu. Saakos tuon vaihdettua jotenkin?

Jospa siinä välähtää kirjautumisikkunan taustakuva, onko sinulla automaattinen sisäänkirjautuminen päällä? Minulla ei ole tuota Lubuntua, mutta eikös siinäkin ollut Xfce -työpöytä.

Kiitän nopeasta vastauksesta! :slight_smile: Ei ole automaattinen sisäänkirjautuminen päällä… tai siis oletan että tarkoitat salasanan syöttämistä. Se täytyy kirjoittaa.

Ja se oletustausta välähtää sen jälkeen kun olet kirjautumisen suorittanut, niinkö?

Ei ole Xfce vaan Lxde.

Kirjautumisen aikana, ja pari sekuntia jälkeen, näkyy vanha taustakuva.

KEMO

Luulen että swap-osio liittyy tähän jotenkin, ja uskon että tuo välähtely katoaa myöhemmin itsestään.

raimo

Niinpä onkin, kun tarkemmin asiaan perehtyy.

Mä en ole mikään tietokonevelho. :smiley: Katoaa myöhemmin itsestään?

Niin kun muistelen että Mintissäkin oli tuota samaa asennuksen jälkeen, enkä tehnyt asialle mitään, ja nyt sitä ei ole. Kyllä sille varmaan joku parempi selityskin löytyy. Jostakin muistelen lukeneeni, että BOOT -prosessin aikana voidaan näyttää kolmea eri taustakuvaa, sen eri vaiheessa ollessa. Heittäydyin vain keskustelemaan, kun satuin olemaan sattumalta paikalla, ilman että olisin ensin asiaan perehtynyt sen kummemmin.

Niin, siis jos aloituksen saisi muotoilla uudestaan, voisin kysyä, että saako lock screenin taustaa vaihdettua Lubuntussa? Ubuntun ohjeet ei toimineet tässä…

Käytin Goolen hakusanana tätä:
( lock screen background change Lxde desktop )

Ja tämä näytti käsittelevän taustan vaihtoa:

1 tykkäys