Elisa e160e tikku toimii mut ilmoittaa not connect server? [ratkaistu]

Ajattelin että jos joku tietävämpi voisi vaikka katsoa mun konetta täällä itä keskuksen tuntumassa siis hesassa. Olisin kiitollinen jos saisin läppärini toimimaan. Itse en osaa tai siis en tiedä tästä järjestelmästä oikeestaan mitään. Ydin ongelma on että netti tikku toimii eli siihen tulee yhteys (tai siis tulee kun tulee) mutta kun yritän avata selainta (firefox) niin se ei lähde ollenkaan kelaamaan mitään sivuja vaan ilmoittaa että serveriä ei ole??? minuun saa yhteyden puhelimitse 050 498 9275 tänne siis on turha laittaa viestejä koska en pääse tänne nytkin olen itiksen kirjastossa pika käynnillä…

todella avun tarpeessa :slight_smile:

[quote=“Tulisko joku auttaa HKI?, post:1, topic:690”]Ajattelin että jos joku tietävämpi voisi vaikka katsoa mun konetta täällä itä keskuksen tuntumassa siis hesassa. Olisin kiitollinen jos saisin läppärini toimimaan. Itse en osaa tai siis en tiedä tästä järjestelmästä oikeestaan mitään. Ydin ongelma on että netti tikku toimii eli siihen tulee yhteys (tai siis tulee kun tulee) mutta kun yritän avata selainta (firefox) niin se ei lähde ollenkaan kelaamaan mitään sivuja vaan ilmoittaa että serveriä ei ole??? minuun saa yhteyden puhelimitse 050 498 9275 tänne siis on turha laittaa viestejä koska en pääse tänne nytkin olen itiksen kirjastossa pika käynnillä…

todella avun tarpeessa :)[/quote]

Itse asentelin juuri kyseisen tikun eilen omaan koneeseeni.

Voin auttaa tätä kaveria, jos ei muuten ongelma ratkea. kyse on varmaankin siitä, että dns palvelimet eivät tule automaattisesti, syytä en tiedä, mutta samoin kävi itselleni.


Eero

[quote=“eero, post:2, topic:690”][quote author=Tulisko joku auttaa HKI? link=topic=702.msg3562#msg3562 date=1243337975]
Ajattelin että jos joku tietävämpi voisi vaikka katsoa mun konetta täällä itä keskuksen tuntumassa siis hesassa. Olisin kiitollinen jos saisin läppärini toimimaan. Itse en osaa tai siis en tiedä tästä järjestelmästä oikeestaan mitään. Ydin ongelma on että netti tikku toimii eli siihen tulee yhteys (tai siis tulee kun tulee) mutta kun yritän avata selainta (firefox) niin se ei lähde ollenkaan kelaamaan mitään sivuja vaan ilmoittaa että serveriä ei ole??? minuun saa yhteyden puhelimitse 050 498 9275 tänne siis on turha laittaa viestejä koska en pääse tänne nytkin olen itiksen kirjastossa pika käynnillä…

todella avun tarpeessa :slight_smile:
[/quote]

Itse asentelin juuri kyseisen tikun eilen omaan koneeseeni.

Voin auttaa tätä kaveria, jos ei muuten ongelma ratkea. kyse on varmaankin siitä, että dns palvelimet eivät tule automaattisesti, syytä en tiedä, mutta samoin kävi itselleni.


Eero[/quote]

Ongelma ratkaistu, vaati uudemman ubuntu asentamisen, verkosta ja acpi=off parametrin.


Eero

Lainaus käyttäjältä: eero - Toukokuu 26, 2009, 14:51:43 Lainaus käyttäjältä: Tulisko joku auttaa HKI? - Toukokuu 26, 2009, 13:39:35 Ajattelin että jos joku tietävämpi voisi vaikka katsoa mun konetta täällä itä keskuksen tuntumassa siis hesassa. Olisin kiitollinen jos saisin läppärini toimimaan. Itse en osaa tai siis en tiedä tästä järjestelmästä oikeestaan mitään. Ydin ongelma on että netti tikku toimii eli siihen tulee yhteys (tai siis tulee kun tulee) mutta kun yritän avata selainta (firefox) niin se ei lähde ollenkaan kelaamaan mitään sivuja vaan ilmoittaa että serveriä ei ole?Huh minuun saa yhteyden puhelimitse 050 498 9275 tänne siis on turha laittaa viestejä koska en pääse tänne nytkin olen itiksen kirjastossa pika käynnillä.....

todella avun tarpeessa Hymyilee

Itse asentelin juuri kyseisen tikun eilen omaan koneeseeni.

Voin auttaa tätä kaveria, jos ei muuten ongelma ratkea. kyse on varmaankin siitä, että dns palvelimet eivät tule automaattisesti, syytä en tiedä, mutta samoin kävi itselleni.


Eero

Ongelma ratkaistu, vaati uudemman ubuntu asentamisen, verkosta ja acpi=off parametrin.


Eero

En ole vielä mokkuloita ja nettitikkuja joutunut käyttämään, mutta se aika uhkaavasti lähestyy, joten ihan uteliaisuuttani kysyisin:

  • Mikä Ubuntu oli liian vanha ja mikä riittävän uusi?
  • Mikä on tuo parametri acpi=off ja pitikö se asettaa myös uuteen Ubuntun versioon?
  • Kuinka se acpi=off asetetaan?
  • Koskeeko tämä dns-palvelun puuttuminen tiettävästi vain Elisan 3g yhteyksiä vai kaikkia operaattoreita?

Kiitos tukiopetuksesta. :wink:

=============

En ole vielä mokkuloita ja nettitikkuja joutunut käyttämään, mutta se aika uhkaavasti lähestyy, joten ihan uteliaisuuttani kysyisin: - Mikä Ubuntu oli liian vanha ja mikä riittävän uusi? - Mikä on tuo parametri acpi=off ja pitikö se asettaa myös uuteen Ubuntun versioon? - Kuinka se acpi=off asetetaan? - Koskeeko tämä dns-palvelun puuttuminen tiettävästi vain Elisan 3g yhteyksiä vai kaikkia operaattoreita?

Kiitos tukiopetuksesta. :wink:

8.04 oli liian vanha.
acpi=off disabloi acpi:n, tämä ongelma on joskus bugisissa piirisarjoissa.
acpi=off tulee /boot/grub/menu.lst tiedostoon kernel riville.
Dns ongelma ilmenee ilmeisesti monella operaattorilla, jos tikku on heikolla kuuluvuusalueella.


Eero

Minulla oli myös vastaavaa ongelmaa mokkulan kanssa (myöskin Elisan yhteys). Ratkaisin ongelman siten, että jos DNS-osoitteita ei jostain syystä tullut niin otin käyttöön opendns:n. Tämä onnistuu komennolla

sudo echo nameserver 217.112.252.215 > /etc/resolv.conf

(Lisätietoja tiedostosta resolv.conf)

Tässä on sekin mukava puoli että tulee samalla kierrettyä Suomen sensuurijärjestelmä.

[quote=“Heikki, post:6, topic:690”][quote author=eero link=topic=702.msg3606#msg3606 date=1244014185]
Dns ongelma ilmenee ilmeisesti monella operaattorilla, jos tikku on heikolla kuuluvuusalueella.
[/quote]
Minulla oli myös vastaavaa ongelmaa mokkulan kanssa (myöskin Elisan yhteys). Ratkaisin ongelman siten, että jos DNS-osoitteita ei jostain syystä tullut niin otin käyttöön opendns:n. Tämä onnistuu komennolla

sudo echo nameserver 217.112.252.215 > /etc/resolv.conf
(Lisätietoja tiedostosta resolv.conf)

Tässä on sekin mukava puoli että tulee samalla kierrettyä Suomen sensuurijärjestelmä.[/quote]

Jos operaattori käyttää dns:ää proxyjen sijaan.


Eero