EndeavourOS- joko on tullut kokeiltua?

Törmäsin distroja selaillessani EndeavourOS:ään, joka Distrowatchin listalla nyt toisena, mahtaako täältä löytyä ihmisillä, joilla olisi kokemuksia siitä vs. esim. Ubuntu tai Debian?
Perustuu Arch-linuxiin, josta itsellä ei kokemusta (itse käyttänyt lähinnä Ubuntu-pohjaisia + joitain kokeiluja eri laitteissa). Minkälainen softatarjonta mahtaa olla vrt.edellisiin ? Pros vs Cons? Kiinnostava mm. siksi, että on rolling release, toki eihän nykyistä Ubuntuakaan ole tarvinnut niin usein päivittää kokonaan. Ja taitaa Debianiltakin löytyä rolling release. Asia ajankohtainen siinä mielessä, että nykyisestä koneesta menee SSD vaihtoon ja tuli toinenkin kone päivitettäväksi, kun siinä oli mennyt - kait - Windows10/11 tms asennus looppiin.

Minulla on Manjaro (perustuu Arch-linuxiin), ja voin varmuudella sanoa etten koskaan tulee palaamaan mihinkään Debian pohjaiseen jakeluun.

Olin ollut kiinnostunut Arch-jakelusta, mutta tulin aidan ali ja asensin muutamaan kertaan Manjaron. Kokemuksistani en enempää kerro. Mutta uskoni jatkuvasti päivittyviin (Rolling Release) koen olevani kerettiläinen.
Debian on vakaa versio, joka on päivitettävissä, kun seuraava jakeluversio on julkaistu. Toki jo tarjolla on testing-versio (sid), joka toimii erinomaisesti ja päivittyy seuraavaan vakaaseen (stable) versioon.
Ubuntu taas tarjoaa puolivuosittain uuden virallisen version jakelustaan, mutta ohella on LTS-versio (parillisten vuosien huhtikuussa), joka on tuettu pitkään.
Nimenomaan Ubuntu-jakelukin on päivitettävissä puolivuosittain (tai 2-vuoden välein), mutta ei tuolloin ei puhuta ‘Rolling Release’ -versiosta.