Esto ohjelma, jota kipeästi tarvitsen!

Haluaisin estää muutamia nettisivuja ja blokata oman ajankäytttöni yö aikaan koneella? Miten toimin? Yritin sitä perus terminaalin kautta ja hostin kautta blokata ja blokkasin nettisivuja hostin kautta mutta jotain tapahtui. EI sit enää ole pystynyt niin mikä neuvoksi??

Voisiko joku auttaa??

Asenna selaimeen laajennus tähän asiaan:

Jos tuon asentaa ja alkaa käyttämään niin onko tuo sellainen laajennus, että sen voi sitten asetuksista ottaa pois päältä vai onko se peruuttamattomasti päällä sen aikaa kun itse määrittää?

@Metaphysician Olethan ollut tarkkana hosts-tiedoston kanssa, että laitat ainoastaan domaineja ilman https://- osuutta sinne?

0.0.0.0   www.estettäväsivusto.com
0.0.0.0   estettäväsivusto.com
::0       www.estettäväsivusto.com
::0       estettäväsivusto.com

Toinen mikä voisi auttaa on DNS-välimuistin tyhjennys.

Silloin kun tarvitaan itsekurin vahvistusta, on keinot vähissä. On kuitenkin olemassa keinoja varmistaa tärkeän tiedoston tai kansion säilyminen riippumatta siitä pyritkö tekemään muutoksia oman tunnuksen tai root-käyttäjän oikeuksin.

Mutta voidaan testata kuinka seuraava suojaus pitää. Tee työpöydällesi testiä varten tiedosto.txt seuraavalla komentosarjalla:

touch tiedosto.txt
sudo chattr +i tiedosto.txt

Mikäli et saa tiedostoa muutettua tai poistettua, voin kertoa sen sinulle myöhemmin. Ajattelin ellei itsekuri pidä, mikään ei estä sinua muokkaamasta host-tiedostoa niin että taas olet siellä minne ei pitänyt mennä.

chattr komennon käytöstä löytyy parempaa tietoa täältä: chattr – Linux.fi

@ruoste Jos tyhjentää tuon DNS-välimuistin niin poistuuko siinä nuo hostissa olevat nettisivustot pois blokin alta? Kun olen myös onnistuneesti saanut laitettua jotkut nettisivut blokkiin hostin kautta… Olen laittanut sinne ilman domaineja nettisivuja ja domainien kanssa.

@kaulahuivi
Jos tuon asentaa ja alkaa käyttämään niin onko tuo sellainen laajennus, että sen voi sitten asetuksista ottaa pois päältä vai onko se peruuttamattomasti päällä sen aikaa kun itse määrittää?

@Maxtor Kokeilen tuota Maxtor.

Voit poistaa laajennuksen silloin kun haluat.

Mutta kysymykseni oli se, että esimerkiksi jos asennan laajennuksen ja esimerkiksi asennan nettieston 21.30 aamu klo 08.00 saakka? Niin, jos vaikka haluaisin käyttää konella klo 4 aamu yöllä, niin voinko vaan vaihtaa asetuksista nettieston pois jos haluankin käyttää yöaikaan tietokonetta??

Onko mahdollista, että kun nettieston laitan kerran päälle niin vaikka mitä tekisin niin minun on odotettava, että klo lyö 8, niin pääsen taas käyttämään tietokonetta?? Eli, sitä nettiestoa ei saa kertakaikkiaan pois päältä.

Melkeen sanoisin, että jos reititin sen tukee niin estät kaiken pääsyn nettiin sekä eväät reitittimen hallintajärjestelmään pääsyn tietyltä aikaväliltä sun koneelta.
Näin voit vasta päivällä muuttaa mielen ja ottaa rajotuksen pois. Toki puhelimella pääset ottamaan rajoitukset pois reititinsivulta tai jakamalla puhelimen hotspotin avulla netin saat kierrettyä tämän.

Seuraava ideani olisi mennä nukkumaan.

Miten siis teen, että reititintä käyttäen blokkaan oman nettini koneellani? Miten blokkaan reitittimine hallintajärjestelmän tietyksi aikaväliksi koneeltani?

Eiköhän sieltä ettimällä löydy asetus. Jos ei, voit kattoa netistä tätä ominaisuutta nimellä "time restriction " yms.

Olisiko tuosta apua → How to Set Time Limits for Your Kids in Ubuntu 20.04 / 21.10 & Debian 11 | UbuntuHandbook
Mikäli käytät Debiania tai Ubuntua. Eiköhän tuosta lähdekoodit löydy. Niin kääntyy muillekin.