Etsin OpenWRT 4G router

Olen muutamassa pois kaupungilta ja uudessa talossa saan vain 4G internet. Jos on mahdollista en halua käyttää DNA:n proprietary Huawei router, paljon kivempi olisi ostamaan 4G router missä voi laittaa OpenWRT tai vastaava. Mun budgetti on ~150-350€.

Amerikasta olen löytänyt pari mallia, mutta onko siellä joku router mitä toimii 4G sim korttin kanssa, voi laittaa OpenWRT ja voi osta Suomessa?

Kelpaako tämä? Sitä ainakin kehutaan.

Herättelen vanhan ketjun henkiin, koska etsin vastaavanlaista toteutusta omaan kotiverkkoon mutta mallia kaapelimodeemi ja FTTH. Josko jollakin olisi antaa vinkkiä, löytyisikö tälle tontille OpenWRT-toteutusta?

Käytössä nyt DNA:n kuitumodeemi (FTTH): Päivitykset - ja kuten tuolta hyvin näkee, päivityksiä ei ole tullut hetkeen. Mikä ei tietenkään tarkoita, etteikö tietoturvareikiä voisi tuossa olla. Onko FTTH-tekniikkaa ja OpenWRT:tä tukevia kuitumodemeeja Suomessa saatavilla?

Toinen vaihtoehto voisi olla konfiguroida tuo DNA:n modeemi bridged-tilaan, ja lisätä modeemin ja kotiverkon väliin palomuuri + reititin, jossa pfSense tai muu vastaava itse hallittava softa jota aktiivisesti kehitetään ja päivitetään. Tästäkin otetaan ehdotuksia ja vinkkejä vastaan. :smiley: