F19. Mahdollisimman kliini käynnistys ja splash screen?

Vähän epäkuvaava otsikko ehkä, anteeksi, mutta tavoitteena on saada Fedora 19 (64 bit) boottaamaan ilman mitään ilmoituksia ja tekstejä.
Koneen käynnistyksessä ei saisi siis näkyä mitään muuta kuin lopulta nätti Plymouthin splash screen jonka jälkeen kone olisi käyttövalmis.

Fedora on minulle täysin uusi tuttavuus, Ubuntusta on jotain kokemusta. Tästä Grubin(2) konffauksesta ei ole juuri kokemusta ja Plymouthkin on vielä opettelussa.

Kokoonpanona on virtuaalikone toteutettu VMWare Fusionilla. Fedora on viimeisin vedos.

Olisin tosi kiitollinen vihjeistä ja vinkeistä. Miten olette itse tuon toteuttaneet?

:-[

[quote=“räpeltäjä, post:1, topic:1510”]…tavoitteena on saada Fedora 19 (64 bit) boottaamaan ilman mitään ilmoituksia ja tekstejä.
Koneen käynnistyksessä ei saisi siis näkyä mitään muuta kuin lopulta nätti Plymouthin splash screen jonka jälkeen kone olisi käyttövalmis.[/quote]

Tuo ei ole edes mikään ongelma, jos grub2:n tarkoitus on käynnistää jokin haluttu Linux-järjestelmä ilman menuja ja/tai vaihtoehtoja (ilman ESC:n painamista).
Oletuksena toki Grub:in menuvalikko näytetään, mutta tuo on helppo määrityksillä ohittaa. (RTFM)

Tuo onkin jo hieman eri juttu käynnistää virtuaalikone halutulla käyttöjärjestelmällä. Ehkä apua löytyisi VMWare Fusioin manuaaleista.
Virtuaalikoneista kokemukseni on vähäinen, ja sekin perustuu enemmänkin kokeiluun joidenkin jakelujen kanssa VirtualBox:ssa.

Kiitän.

Myönnetään että kysymys on toki vähän tyhmä. :-[
Olen päässyt asiassa hieman eteenpäin ja startti on jo asiallisempi.

Nyt on tällainen rivistö:
gedit /etc/default/grub saan esiin seuraavaa:

GRUB_TIMEOUT=0
GRUB_DISTRIBUTOR="$(sed ‘s, release .*$,g’ /etc/system-release)"
GRUB_DEFAULT=0
GRUB_DISABLE_SUBMENU=true
GRUB_TERMINAL_OUTPUT="console"
GRUB_CMDLINE_LINUX="rd.lvm.lv=fedora/swap rd.md=0 rd.dm=0 $([ -x /usr/sbin/rhcrashkernel-param ] && /usr/sbin/rhcrashkernel-param || :slight_smile: rd.luks=0 vconsole.font=latarcyrheb-sun16 rd.lvm.lv=fedora/root vconsole.keymap=fi-latin1 rhgb quiet"
GRUB_DISABLE_RECOVERY=“true”

Ehkä joku voisi hiukan valottaa mitä mikäkin rivi todellisuudessa tekee?

Tuo virtuaalikoneviritys on testialusta, varsinainen toteutus on ihan oikeaa rautaa.