Fedora 12 + NVIDIA GeforceFX5200

Eli mulla on toi otsikonmukainen näytönohjainkortti ja olen yrittänyt saada siihen noi nvidia ajurit rpm-fusion reposta toimimaan huonolla menestyksellä eli itse asennus sujuu hyvin, mutta kun reebootta koneen uudestaan, niin näyttö “menee” mustaksi ja eikä pääse sen jälkeen mihinkään graaffiseen tilaan.

Tälläisellä käskyllä olen sen ajurin asentanut:

su -c 'yum -y install akmod-nvidia xorg-x11-drv-nvidia-libs'

Myöskään nvidia-xconfig roottina ei tuo muuta tulosta kuin sen että se pyytää uudestaan ja uudestaan suorittamaan tuon nvidia-xconfig homman aina vain uudestaan…

Eli voisikohan joku valaista miten saan noi nvidia ajurit toimimaan 3D pelejä varten kun mukulat sitä “vinkuu” ??? ???

Itse en ole testannut, mutta olen lukenut, että näillä ohjeilla saisi toimimaan: http://linuxsoftwareblog.com/blog/?p=232

itse olen aina nvidian ajurin pistänyt nvidian sivuilta, siellä on NVIDIA-jotain.sh ja sitä vaan sitten sh ./NVIDIA-jotain.run ja hyvin pelittää.


Eero

[quote=“zonwet, post:1, topic:982”]Tälläisellä käskyllä olen sen ajurin asentanut:

su -c 'yum -y install akmod-nvidia xorg-x11-drv-nvidia-libs' [/quote]

Onhan sinulla myös asennettu sopivat kernel-nvidia-modulit? Linkissä malliksi yhtä sun toista kmod-nvidia -pakettia, joita rpmfusion tarjoaa: http://download1.rpmfusion.org/nonfree/fedora/updates/12/i386/repoview/index.html
ja 64-bittiselle sitten omasta hakemistostaan.

Itse käytän onneksi nv-ajuria, sillä kernel-päivityksen yhteydessä ei ole taattu, että uusin nvidia-paketti on vielä tuolloin valmiina.

Nuo rdblacklist- tai nouveau.modeset-optiot saattavat hyvinkin olla ne ratkaisevat. Mulla ei ole enää nvidian ohjaimia käytössä, mutta olen kuullut, että plymouthia eli sitä käynnistysruutua varten laitettaisiin jo initrd:hen nykyisin nouveau-moduuli mukaan, joka sitten “varaa” näytönohjaimen jo itselleen eikä nvidian suljettu ajuri pysty sitä käyttämään.

Edit: No, RPM Fusionin sivuiltahan niitä ohjeita löytyikin: Howto/NVIDIA - RPM Fusion

Siellä myös sanotaan, että nvidian suljetut ajurit tukisivat enää ohjaimia 6-sarjasta eteenpäin.

Jaahas parempi on kun antaa olla vaan, kun näyttää “työläältä” hommalta :P!