Fedora 14 KDE (KDE Wallet manageri pois)

Miten KDE Wallet managerin saa pois tuosta hyppimästä silmille. Susen puolella sen saa tajuamaan, että en halua käyttää sitä, mutta fedoran kde:ssa se hyppii kokoajan silmille, kun yritän saada laitettua wlanin salasanaa. En löytänyt yum searchilla tätä kdewallettia, jotta sen voisi poistaa. Myöskään packagekit ei sellaista pakettia löytänyt. On kohtuullisen ärsyttävä ohjelma tuon itsensä tyrkyttämisen kanssa >:(

Muokkaus: Olin hätäinen tämän suhteen (meinas järki lähteä siksi kysyin ennen kuin tutkin kunnolla asiaa) löysin sen kdewalletin alapalkin oikeasta laidasta piilotettuna ja sain sieltä asetuksista sen pois päältä. Uusille kde käyttäjille tuo KDE walletin ruudulla hyppiminen on myrkkyä ellei sitten halua sitä käyttää. Vielä pitäisi saada kde:en kautta nettiin, mutta se onkin sitten toinen juttu.

Tuo ei nyt liene enempää työpöytä- kuin jakeluversio-ongelmakaan.
Jotakin faktaa yhteystavastasi ja laitteistostasi selventäisi edes hieman ongelmaa. Toki tuosta kannattaa/pitää tehdä oma viestinsä.

[quote=“juyli, post:2, topic:1235”][quote author=Linux123 link=topic=1563.msg7385#msg7385 date=1295448036] Vielä pitäisi saada kde:en kautta nettiin, mutta se onkin sitten toinen juttu.
[/quote]

Tuo ei nyt liene enempää työpöytä- kuin jakeluversio-ongelmakaan.
Jotakin faktaa yhteystavastasi ja laitteistostasi selventäisi edes hieman ongelmaa. Toki tuosta kannattaa/pitää tehdä oma viestinsä.[/quote]

Joo. Ei mulla varmaan tule olemaan tuon netin toimintaan saattamisessa kde:ssa ongelmia, kun se toimii samalla koneella openSUSEN kanssa ja fedoran gnomen puolella. Ei vaan mennyt nyt nettiin “heittämällä” jostakin syystä tuossa fedoran kde:ssa ja en sitä nyt ole vielä tarkemmin kerennyt tutkimaan. Ei siis ollut tarkoitus laittaa mitään kritiikkiä fedoraa tai kde:ta kohtaan vaan totesin sen hetkisen tilanteen ;-D

Muokkaus: Nyt toimii netti myös fedoran kde:ssa. Wireless security asetuksista piti muuttaa key type Hex or Ascii (for 64 or 128 bit) tyypiksi, jotta verkon avain toimii. Eli no problem :slight_smile:

Tärkeintä toki, että sait toimimaan, mutta mitään faktaa et tarjonnut siihen, mitä ja milloin koitit saada toimimaan :frowning:
Itse luovuin OpenSusen asennuksista, todettuani sen olevan täysin vastaava jakeluversio kuin käyttämäni Fedora.
Mitään uutta tai ihmeellistä se ei minusta tarjonnut Fedora-käyttäjälle. Toimiva jakelu toki kaikki tyynni.

Tärkeintä toki, että sait toimimaan, mutta mitään faktaa et tarjonnut siihen, mitä ja milloin koitit saada toimimaan

Yritin siis ihan normaalisti mennä nettiin fedoran kde asennuksen jälkeen. Eli hain verkon ja syötin siihen web-salausavaimen. Siihen jätin yrittämiset sikseen, kun ärsytti vieläkin se kwallet :slight_smile:

Itse luovuin OpenSusen asennuksista, todettuani sen olevan täysin vastaava jakeluversio kuin käyttämäni Fedora. Mitään uutta tai ihmeellistä se ei minusta tarjonnut Fedora-käyttäjälle. Toimiva jakelu toki kaikki tyynni.

Olen itse aloittanut linuxin käytön debianilla tai fedoralla ei nyt muista. Sitten siirryin mandrakeen. Tais olla ubuntu sitten ja sen jälkeen olen pääasiassa käyttänyt openSUSEA. Nyt on kokeilussa fedora 14 kde/gnome työpöytäympäristöillä. Kokeilin Arch-linuxiakin, mutta se vaatii liikaa perehtymistä asetusten säätöön, joten jätän siihen tutustumisen myöhempään. Eli itse olen kaikkiruokainen ja kokeilunhaluinen ja en halua tehdä mitään vastakkainasettelua käyttöjärjestelmien välille. Jokaisessa on varmasti omat hyvät/huonot puolensa ja jokainen valitkoon itselleen sopivan. Tämä meni ehkä jo vähän offtopicin puolelle, joten pahoitteluni siitä ;-p

Ainakin minulla Wallet Manageri on ollut hiljainen sen jälkeen, kun ensimmäisellä kerralla painoin vain entteriä salasanalaatikoissa ja vastasin siihen sallia aina kysymykseen myöntävästi. Toisiaan kaikenmaalilman turhaa hömppää on laitettu mokkula- / wlan-käyttäjän harmiksi … ::slight_smile: