Fedora ja Crossover Office

Terve

Käyttääkö kukaan täältä Crossoveria?

Mikähän MS Office tuolla toimisi parhaiten? Ainakaan 2003 ei toimi moitteettomasti… Jumittelee ja rupeaa yrittämään jotain lisäpalikan asennusta, vaikka kaikki mahdolliset osat olisi jo asennettu. Failaa ja antaa virheilmoituksia.
MUTTA, jos käytän langatonta yhteyttä ja irrotan verkkokaapelin, word käynnistyy nätisti. Mitä ihmettä…

Toimiiko kellään ylipäänsä mikään Word kunnolla tuon kanssa?

Frank’s Corner -sivujen mukaan Office 2003 toimisi ihan suoraa Winellä.
http://frankscorner.org/index.php?p=office2003
Mutta samoilla sivustoilla kyllä on luetteloitu yllämainitsemasi ohjelmat toimiviksi CrossOverOfficenkin alla:
http://frankscorner.org/index.php?p=cxo

[quote=“Tekno, post:1, topic:689”]Terve

Käyttääkö kukaan täältä Crossoveria?

Mikähän MS Office tuolla toimisi parhaiten? Ainakaan 2003 ei toimi moitteettomasti… Jumittelee ja rupeaa yrittämään jotain lisäpalikan asennusta, vaikka kaikki mahdolliset osat olisi jo asennettu. Failaa ja antaa virheilmoituksia.
MUTTA, jos käytän langatonta yhteyttä ja irrotan verkkokaapelin, word käynnistyy nätisti. Mitä ihmettä…

Toimiiko kellään ylipäänsä mikään Word kunnolla tuon kanssa?[/quote]

Eihän sinulla ole selinux päällä? getenforce roottina ja disablointi komennolla setenforce 0

Eero

Tai tällä ohjeella:
http://linux.fi/wiki/Fedoran_SELinux-asetukset

Olen kyllä jo pistänyt SELinuxin pois nalkuttamasta. (Disabloitu kokonaan)

Täytyy kait käyttää langatonta verkkoyhteyttä, niin ei sekoile tuo Office…

ÄÄÄÄÄ apua.
se sekoilee siltikin.

[quote=“Tekno, post:6, topic:689”]ÄÄÄÄÄ apua.
se sekoilee siltikin.[/quote]

Kokeileppa winellä.

Eero

[quote=“Tekno, post:6, topic:689”]ÄÄÄÄÄ apua.
se sekoilee siltikin.[/quote]
Minkä ihmeen takia yritätä rimpuilla vanhan ms-rojun kanssa kun linukassa on tarjolla natiivisti loistavasti toimiva, ajantasalla oleva, OpenOffice 3 ???

T:Jallu59

[quote=“Jallu59, post:8, topic:689”][quote author=Tekno link=topic=701.msg3571#msg3571 date=1243413288]
ÄÄÄÄÄ apua.
se sekoilee siltikin.
[/quote]
Minkä ihmeen takia yritätä rimpuilla vanhan ms-rojun kanssa kun linukassa on tarjolla natiivisti loistavasti toimiva, ajantasalla oleva, OpenOffice 3 ???

T:Jallu59[/quote]

Varmasti ihan loistavasti toimiva, muttei ole kokonaan suomenkielinen. Sekaisin englantia ja suomea.
Ei tuollasen käyttämistä voi pakottaa henkilölle, joka ei osaa englantia.

mistähän versiosta noin väität?
Mä oon jo vuosia käyttänyt OOo:ta, enkä omassa käytössäni törmää sekakielisyyteen. Kyll tää mun käyttämäni ‘puhuu’ sujuvaa suomea.
Tosin oon liki peruskäyttäjä enkä kaikkia esim Calcin tai Bacen erikoistoimintoja tarvi

[quote=“Tekno, post:9, topic:689”]Varmasti ihan loistavasti toimiva, muttei ole kokonaan suomenkielinen. Sekaisin englantia ja suomea.
Ei tuollasen käyttämistä voi pakottaa henkilölle, joka ei osaa englantia.[/quote]

Fedora 10:ssä ja aiemmissa oleva OpenOffice on tosiaan puutteellisesti suomennettu, koska OpenOfficen suomentajaryhmältä meni muistaakseni n. 3-4 vuoden ajan suomennoksia vain epävirallisiin versioihin, joista esim. Ubuntu- ja Debian-paketit tehtiin. Hieman ennen 3.1:tä he lähettivät suomennokset myös Sunin “virallisiin” lähdekoodeihin, joista mm. Fedoran ja Red Hatin paketit tehdään. Fedora 11:ssä on siis kattava käyttöliittymän suomennos, ohjeiden suomennoksessa on vielä puutteita, mutta ehkäpä päivitetyt ohjeiden suomennokset saadaan sitten versioon 3.2.