FTP jumittaa Fedora 11'ssa

Pari päivää sitten FTP tiedonsiirto erään operaattorin kanssa alkoi jumittaa. Tiedostolistauksen tulo kestää niin kauan, että aikakatkaisu räppää minun linjoillani yhteyden poikki. Testasin myös Päätteen ja FileZillan ja niilläkin homma jää jumiin. Muiden operaattoreiden kanssa tiedonsiirto sujuu normaalisti.

Nopeammilla linjoilla yhteys onnistuu. Samoin se onnistuu Windowsin kautta.

Pitäisikö

  • muuttaa Fedoran tai FTP-ohjelman asetuksia
  • odottaa uutta päivitystä
  • käyttää Windowsia

[quote=“Seppo Jyrkinen, post:1, topic:892”]Pari päivää sitten FTP tiedonsiirto erään operaattorin kanssa alkoi jumittaa. Tiedostolistauksen tulo kestää niin kauan, että aikakatkaisu räppää minun linjoillani yhteyden poikki. Testasin myös Päätteen ja FileZillan ja niilläkin homma jää jumiin. Muiden operaattoreiden kanssa tiedonsiirto sujuu normaalisti.

Nopeammilla linjoilla yhteys onnistuu. Samoin se onnistuu Windowsin kautta.

Pitäisikö

  • muuttaa Fedoran tai FTP-ohjelman asetuksia
  • odottaa uutta päivitystä
  • käyttää Windowsia[/quote]

Tarkista että clientissä on passive mode (PASV) enabloituna ja että koneen palomuuri ei blockkaa liikennettä.


Eero

Olen kokeillut sekä Activea että Passivea. Palomuuri ei ole ongelma.

“Ratkaisuksi” tuli Windows ja WS_FTP joilla sain tiedostot siirrettyä, mutta aikaa se vei moninkertaisesti aikaisempaan nähden ja kun yritin katsoa hengentuotteitani selaimella, sain vastaukseksi että minun oikeuteni eivät riitä.

[quote=“Seppo Jyrkinen, post:3, topic:892”]Olen kokeillut sekä Activea että Passivea. Palomuuri ei ole ongelma.

“Ratkaisuksi” tuli Windows ja WS_FTP joilla sain tiedostot siirrettyä, mutta aikaa se vei moninkertaisesti aikaisempaan nähden ja kun yritin katsoa hengentuotteitani selaimella, sain vastaukseksi että minun oikeuteni eivät riitä. [/quote]

Sinun pitää muuttaa joko ftp clientistä tai palvelimelta tiedostojen oikeudet niin että world eli “muu maailma” pääsee niitä lukemaan. Kysy tarkemmat ohjeet operaattoriltasi.


Eero

Pistin juuri postia operaattorille. Taitaa vaan siirtyä ensi viikolle.

Jos sinulla on ssh accessi serverille, niin voit ihan chmod +rx filename korjata ongelmaa.

(jos oletetaan että apache on esim. nobody käyttäjällä ajossa)


Eero

Ison operaattorin moka. Lähti lopulta pelittämään.