HP Scanjet 5590 yhteensopivuus

Kuka osaa sanoa mistä saisin toimivan ajurin otsikossa mainittuun (ammatti)skanneriin. Ubuntuni löysi kyllä laitteen koska se UBS liitännässä on. Panin tietenkin kokeillen laitetta koska oheislaitteet olisi saatava toimintaan. Tehtiin yrityksessä villi ratkaisu ja hyllättiin windows kalleutensa ja rajoitteisuutensa takia :slight_smile:

Niin, skanneri kyllä osaa lukea kuvaa mutta ainoa jota toistaa on musta ja valkoinen (ei edes harmaasävyä). Minulle/meille ei se riitä koska asiakkaamme eivät tyydy mustavalkoisuuteen. Siis tosiaan jos joku tietäisi sopivan ajurin. Jos vaihtoehtoja niin .DEB muotoisena koska se helpompi asentaa.

[quote=“Fantasy70, post:1, topic:967”]Kuka osaa sanoa mistä saisin toimivan ajurin otsikossa mainittuun (ammatti)skanneriin. Ubuntuni löysi kyllä laitteen koska se UBS liitännässä on. Panin tietenkin kokeillen laitetta koska oheislaitteet olisi saatava toimintaan. Tehtiin yrityksessä villi ratkaisu ja hyllättiin windows kalleutensa ja rajoitteisuutensa takia :slight_smile:

Niin, skanneri kyllä osaa lukea kuvaa mutta ainoa jota toistaa on musta ja valkoinen (ei edes harmaasävyä). Minulle/meille ei se riitä koska asiakkaamme eivät tyydy mustavalkoisuuteen. Siis tosiaan jos joku tietäisi sopivan ajurin. Jos vaihtoehtoja niin .DEB muotoisena koska se helpompi asentaa.[/quote]

Sanen devel versio näyttää tukevan tuota tasolla completed eli myös värituki. Riippuen distrosta ja paketoinnista, niin asennus on helppoa tai erittäin vaativaa.


Eero

Kiitoksia Eero. Jos viellä pistäisit jonkin linkin mistä mainitsemasi ajuri löytyy. Kokeilin paketinhallintaa mutta se ei moista löytänyt. Ilmeisesti pakettihaku ei tiedä paikkaa mistä hakee. Minulle Linux asiantuntija Sange :ta laittoi moni asioita kuntoon ja kai määritteli nuokin pakettihallinta asiat ihan niinkuin pitäisi olla.

Vastatsit myös tuonne toiseen kysymykseen mutta sepä vaatii kokeilua ja harjoittelua. Kommentoin asiaa sinne lisää

[quote=“Fantasy70, post:3, topic:967”]Kiitoksia Eero. Jos viellä pistäisit jonkin linkin mistä mainitsemasi ajuri löytyy. Kokeilin paketinhallintaa mutta se ei moista löytänyt. Ilmeisesti pakettihaku ei tiedä paikkaa mistä hakee. Minulle Linux asiantuntija Sange :ta laittoi moni asioita kuntoon ja kai määritteli nuokin pakettihallinta asiat ihan niinkuin pitäisi olla.

Vastatsit myös tuonne toiseen kysymykseen mutta sepä vaatii kokeilua ja harjoittelua. Kommentoin asiaa sinne lisää[/quote]

tarvitset sanen devel/git version, sen asennus on toinen tarina jonka tässä jätän kertomatta.


Eero