Käytössäni on HP Officejet 7310 All-in-One monitoimikone ja käyttiksenä Fedora 10. Scannaus (Gimpin XSane) olisi hyvä saada toimimaan.
Olen yrittänyt ottaa HPLIP 3.9.2 käyttöön. Imutin verkosta ja yritin asentaa sen ohjeitten mukaan kirjoittamalla “sh hplip-3.9.2.run”. Homma käynnistyy, ja aluksi vilistää ohi silmien:
[tt]
Creating directory hplip-3.9.2
Verifying archive integrity… All good
Uncompressing HPLIP 3.9.2 Self Extracking Archivehplip -3.9.2.run: line 369: cd: hplip-3.9.2: Lupa evätty
… (n 40 riviä pisteitä)
hplip-3.9.2.run: line 371: cd: hplip-3.9.2: Lupa evätty
chown: hakemistoa “./hplip-3.9.2” ei voi lukea: Lupa evätty
chgrp: hakemistoa “./hplip-3.9.2” ei voi lukea: Lupa evätty
hplip-3.9.2.run: line 382: cd: hplip-3.9.2: Lupa evätty[/tt]
Asennus ei kuitenkaan pysähdy näihin eväämisiin vaan jatkuu ja kysyy installation moden, tarkistaa jakelun ja LPT1:n ja sitten kysyy root’in salasanaa. Päätteessä -|/ -merkit pyörivät monta minuuttia ja sen jälkeen:
[tt]"error: No output seen in over 300 sec… (Is the CD-ROM/DVD source repository enabled? It shouldn’t be!)
Password incorrect. 2 attempt(s) left.[/tt]
Rootin salasana on varmasti oikein ja olen tarjonnut sitä useamman kerran. Olen tarjonnut myös normaalikäyttäjän salasanaa mutta ei kelvannut sekään. Yksi mahdollisuus olisi tehdä asennus alun alkaen roottina, mutta siitä ohjelma varoitti ja suositteli tavallisen käyttäjän valtuuksien käyttöä.
Kuinka kannattaisi menetellä?