Ilmaiset Linux-koulutusmateriaalit

Netissä tuntuu olevan paljon Linux-sivustoja. Niitä lukemalla voi oppia alkeita ja siitä eteenpäin, mutta mistä aloittaa? Yksi löytämäni sivusto oli: https://linuxjourney.com/ Moni sivusto tuntuu aina korostavan komentorivin opettelua ja komentojen oppimista.

Komentotulkki on ensisijainen Unixin käyttöliittymä. Mikäli käytössä on graafinen käyttöliittymä, komentotulkkia eli komentoriviä käytetään pääteikkunassa.
Komentotulkki – Linux.fi
Linux.fi on hyvä lähtökohta etsiä ohjeita Linux-käytöstä. Yhä kirjahyllyssä on perus-teoksia Linux-käyttöön. Nykyisin toki hakukoneilla saa ohjeita (hajanaisesti) erityiskysymyksiin.

1 tykkäys

Kyllä, tämän sivuston wikistä aloitinkin ja se oli oikein hyvä. Mitä enemmän lukee, sitä enemmän tulee uteliaammaksi ja haluaa tietää vielä lisää Linuxista.

1 tykkäys

Paljon Linux ja linux wiki on kehittynyt vuosien varrella. Yli kymmeniä vuosia on tullut Linuxia pelkästään käytettyä. Ei sitä muuta tarvita.

1 tykkäys

Oletko aina saanut Linuxilla digikamerasta kuvat ja videot tietokoneelle?

Minä olen aina saanut kuvat digikamerasta, mutta olen joutunut ostamaan kortinlukijan sitä varten kuten minua valistettiin noin 10 vuotta sitten.

1 tykkäys

Kyllä. Ja nykysin myös kännyköistä. Tosin joskus joutuu vähän kikkailemaan. Wikiin sitten on kirjoitettu juttua miten homma pelaa.

1 tykkäys