Java kysymys

Niin kysyisinpä vaan että tietääkö kukaan mitään hyvää kirjaa / nettisivua sellaiselle joka osaa javan perusteet mutta haluaisi tietää enemmän esim. tarkalleen miten luokat toimivat ja tälläistä muuta…

Kun on melkein kaikki mitä itse olen löytänyt kirjastoista / googlella niin saan vain aineistoa jossa kerrotaan miten tehdä mutta ei kovinkaan paljon miksi eikä myöskään paljon perehdytä syvemmälle…

Kiitos.

P.S anteeksi huono otsikko.

Jos haluat vähän tarkemmin kertoa, mitä haluat tietää, niin tähän saattaisi pystyä paremminkin vastaamaan.

Minusta ihan hyviä ohjeita Java-ohjelmointiin on tuolla Javan kehittäjäsivustolla. Sieltä löytyy siis luokkakirjaston manuaali ja oppaita eri asioiden tekemiseen.

Javassa kuitenkin tulee isohko luokkakirjasto mukana nimenomaan siksi, että joka ohjelmoijan ei välttämättä tarvitse osata ohjelmoida esimerkiksi tehokkaita, helppokäyttöisiä ja toimintavarmoja tietorakenteita eri asioihin. Näiden lisäksi sieltä toki löytyy paljon muutakin semmoista, mitä tarvitaan ohjelmissa hyvin usin. Javan luokkakirjaston lähdekoodeista toki voi käydä kurkkimassa miten ne perusjutut on tehty. Useimmiten niistä on kuitenkin oleellisempi tietää, mitä työkaluja siellä on tarjolla, ja miten niitä käytetään. Todennäköisesti eri algoritmien toteuttamiseen itse löytyy paljon muutakin, mahdollisesti helppolukuisempaa materiaalia.

No jos nyt vaikka nyt otetaan esimerkiksi tapahtumien käsittely javassa, en löytänyt minkäänlaista dokumentaatiota siitä miten tuo on tehty / koodattu … voi toki olla vika itsessänikin jos olen hiukan huono etsijä :wink:

no kiitos joka tapauksessa tuosta linkistä.

[quote=“MHFN, post:3, topic:1017”]No jos nyt vaikka nyt otetaan esimerkiksi tapahtumien käsittely javassa, en löytänyt minkäänlaista dokumentaatiota siitä miten tuo on tehty / koodattu … voi toki olla vika itsessänikin jos olen hiukan huono etsijä :wink:

no kiitos joka tapauksessa tuosta linkistä.[/quote]

http://openjdk.java.net/ - tuolta saat vaikka javan lähdekoodit ja siitä vaan tutkimaan, tarvitseeko ohjelmoijan oikeasti tietää sitä mitä etsit?


Eero

Tää oli erittäin hyvä linkki, itsellänikin sama ongelma että en löytänyt tarpeeksi yksityiskohtaisia dokumentointeja. Itselläni on projektina www.lastenvaate.fi sivusto, johon olis taustalle tarkoitus tehdä Javalla muutama hiukan monimutkaisempi proggis ja en itse kuitenkaan mikään huippukoodari ole…

Mutta kiitos tästä, katsotaan pääsekö itse eteenpäin vai tarvitaanko tässä amattikavereita :slight_smile:

Terveisin Veera

Helsingin yliopiston oppimateriaalia.
http://mooc.fi/