Kaapelilaajakaista ongelma

eli hommasin kaapelilaajakaistan ja sain sen toimimaan tässä läppärissä mut en pöytäkoneessa,netti yhteyttä vaan ei löydy,verkkoasetuksia olen katsellut ja ihmetellyt että mitenkä sieltä voisi asian hoitaa.tulihan sitä utellaisuuttani vähän jotai säätöjä tehtyä mutta ei niistä ollut mitään apuja,varmaan päinvastoin,pitäisikö Fedoran löytää netti automaattisesti vai tarviiko se säätöjä,en oo montaa päivää Fedoraa vielä kayttänyt,joten kysyn sitä teiltä viisaammilta.??

Fedorassahan on oletuksena tuo NetworkManager, kuten monessa muussakin “perusjakelussa” ja sen pitäisi kyllä löytää tuollainen tyypillinen DHCP:n avulla toimiva laajakaistayhteys automaattisesti. [tt]system-config-network[/tt]-komennolla voi tietysti vilkaista, että eth0- tai vastaavalla laitteella on esimerkiksi tämäntyyppisiä asetuksia (jotain vastaavaa englanniksi, itselläni on suomenkielinen): “NetworkManagerin hallitsema”, “Ota laite käyttöön koneen käynnistyessä”, “Hae IP-osoite automaattisesti: dhcp”.

Voit myös antaa päätteessä komennon [tt]ifconfig[/tt] ja laittaa tulosteen tänne, siitäkin vähän näkee, mitä verkkolaitteita koneessa on käytössä. Huonoimmassa tilanteessa kernelissä ei saata olla koneen verkkolaitteelle sopivaa ajuria, näin on joskus ainakin itselleni käynyt.

jippii nyt toimii,olin jostai lukenut etä se networkmanager olisi jotenkin auheuttanut ongelmia ja olin sitten nokkelana pokkelana poistanut sen käytöstä,kaikkea sitä oppii ;D kiitoksia