Kapsi.fi + verkkolevy

Onkohan jollain tietoa seuraavasta asiasta eli olen Kapsi.fi käyttäjä ja siellä on 500Gb tallennustilaa käytettävissä backup yms… Distroa jota käyttelen tällä hetkellä on tuo uusin Lubuntu LXDE-työpöydällä. Olen tässä pähkäillyt onko mahdollista saada intergoitua tuo kapsi.fi verkkolevy saman tapaisesti LXDE:hen kuin esim: dropbox systeemi eli kansio(t) näkyviin PCManFM:ssä

Käyttelen tällä hetkellä systeemiä Filezilla ohjelmalla, mutta mielestäni se on hieman hankala systeemi omiin tarkoituksiini.

[quote=“SPPo71, post:1, topic:1234”]Onkohan jollain tietoa seuraavasta asiasta eli olen Kapsi.fi käyttäjä ja siellä on 500Gb tallennustilaa käytettävissä backup yms… Distroa jota käyttelen tällä hetkellä on tuo uusin Lubuntu LXDE-työpöydällä. Olen tässä pähkäillyt onko mahdollista saada intergoitua tuo kapsi.fi verkkolevy saman tapaisesti LXDE:hen kuin esim: dropbox systeemi eli kansio(t) näkyviin PCManFM:ssä

Käyttelen tällä hetkellä systeemiä Filezilla ohjelmalla, mutta mielestäni se on hieman hankala systeemi omiin tarkoituksiini.[/quote]

sshfs?

Eero

Törmäsin itsekin tuohon Kapsi.fi:n mainokseen.

500gb !!! Tuntuu vähän kummalliselta, eikai oikeasti tuolla vuosimaksulla saa tuollaista tallennustilaa? Miettikääpä millaiset rautakonstruktiot se oikeasti vaatii…

sshfs toimii itselläni ainakin aivan loistavasti, tietoturvan vuoksi “ei niin tärkeät” kansiot on jaettu NFS:llä ja loput on täysin sshfs:n perässä, ainoa rajoite vanhoilla syteemeilläni (tehokkain kone vuodelta 2004) on koneiden teho koska ssh:n läpi tavaran työntäminen syö konetehoa aikalailla kun verkon nopeus ei ole rajoittava tekijä.

[quote=“Juniku, post:3, topic:1234”]Törmäsin itsekin tuohon Kapsi.fi:n mainokseen.

500gb !!! Tuntuu vähän kummalliselta, eikai oikeasti tuolla vuosimaksulla saa tuollaista tallennustilaa? Miettikääpä millaiset rautakonstruktiot se oikeasti vaatii…

sshfs toimii itselläni ainakin aivan loistavasti, tietoturvan vuoksi “ei niin tärkeät” kansiot on jaettu NFS:llä ja loput on täysin sshfs:n perässä, ainoa rajoite vanhoilla syteemeilläni (tehokkain kone vuodelta 2004) on koneiden teho koska ssh:n läpi tavaran työntäminen syö konetehoa aikalailla kun verkon nopeus ei ole rajoittava tekijä.[/quote]

Heheh, näyttää saavan. vetääköhän jotkut sen tappiin? Tosin eihän tuo nyt kovin kummoista ole rakentaa levytilaa, jos ostaa 2TB levyjä ja niitä raidailee. Jää vielä vuosimaksulle katetta, jos on pakkaava fs. kaikkihan sitä ei tappiin vedä.

Eero