Kemin koulut Linuxiin

YLE:n uutinen: http://yle.fi/alueet/perameri/2010/08/kemin_koulut_vaihtavat_linuxiin_1933231.html

Eikä ole yllätys, että perusteena on taloudellisuus.

Ymmärrys luotettavuudesta ja helppohoitoisuudesta tulevat vasta kokemusten myötä.

[quote=“Seppo Jyrkinen, post:1, topic:1147”]YLE:n uutinen: http://yle.fi/alueet/perameri/2010/08/kemin_koulut_vaihtavat_linuxiin_1933231.html

Eikä ole yllätys, että perusteena on taloudellisuus.

Ymmärrys luotettavuudesta ja helppohoitoisuudesta tulevat vasta kokemusten myötä.[/quote]

Ihan positiivista. toivottavasti tulee menestys, eikä menetys.


Eero

Onko tietoa, millä Linux-jakelulla menevät eteenpäin?

Oliko se ubuntu?

ubuntu tai debian.


Eero

Turhan kuvaavaa Linux:n menestymisen kannalta… Vain kernel mainitaan, se helppokäyttöinen OS unohtuu?

Kun joku lehtijutusta kiinnostuneena (winkkarimies) lähtee surffaamaan “Linux”:a, tulee 20t distroa joista sitten pitäisi valita se jutussa mainittu “helppokäyttöinen Linux”.

Multa jäi pitkään aikaan Linux asentamatta juuri distro-sekavuudesta johtuen (lue: winkkarin kanssa taistelu kestää vahemmän kuin uuden sopivamman löytäminen), mutta lopulta erään lehden selkeä lupaus Linux Mint:n helppoudesta (ja samaa jankuttava nettisivusto ohjeineen) riitti minulle (Derbian ja Ubuntu siinä sisällä)… Samalla tavalla lehtijuttu voisi ohjata alku-urille?

[quote=“EKo_taas, post:6, topic:1147”]Turhan kuvaavaa Linux:n menestymisen kannalta… Vain kernel mainitaan, se helppokäyttöinen OS unohtuu?

Kun joku lehtijutusta kiinnostuneena (winkkarimies) lähtee surffaamaan “Linux”:a, tulee 20t distroa joista sitten pitäisi valita se jutussa mainittu “helppokäyttöinen Linux”.

Multa jäi pitkään aikaan Linux asentamatta juuri distro-sekavuudesta johtuen (lue: winkkarin kanssa taistelu kestää vahemmän kuin uuden sopivamman löytäminen), mutta lopulta erään lehden selkeä lupaus Linux Mint:n helppoudesta (ja samaa jankuttava nettisivusto ohjeineen) riitti minulle (Derbian ja Ubuntu siinä sisällä)… Samalla tavalla lehtijuttu voisi ohjata alku-urille?[/quote]

UBuntu on hyvä valinta ;D Toimittaja ei monesti linuxien päälle ymmärrä, joten ei kannata odottaa liikoja kirjoitusten suhteen.


Eero

[quote=“eero, post:7, topic:1147”][quote author=EKo_taas link=topic=1253.msg6668#msg6668 date=1283223779]
Turhan kuvaavaa Linux:n menestymisen kannalta… Vain kernel mainitaan, se helppokäyttöinen OS unohtuu?

Kun joku lehtijutusta kiinnostuneena (winkkarimies) lähtee surffaamaan “Linux”:a, tulee 20t distroa joista sitten pitäisi valita se jutussa mainittu “helppokäyttöinen Linux”.

Multa jäi pitkään aikaan Linux asentamatta juuri distro-sekavuudesta johtuen (lue: winkkarin kanssa taistelu kestää vahemmän kuin uuden sopivamman löytäminen), mutta lopulta erään lehden selkeä lupaus Linux Mint:n helppoudesta (ja samaa jankuttava nettisivusto ohjeineen) riitti minulle (Derbian ja Ubuntu siinä sisällä)… Samalla tavalla lehtijuttu voisi ohjata alku-urille?
[/quote]

UBuntu on hyvä valinta ;D Toimittaja ei monesti linuxien päälle ymmärrä, joten ei kannata odottaa liikoja kirjoitusten suhteen.


Eero[/quote]

Eipäs aliarvioida toimittajia… :smiley: Itse asiassa nämä niinsanotut ATK-asiantuntijat (MS-sertifioidut) päästelevät suurimpia sammakoita suustaan. Liekö sitten pelko juustoviipaleen ohenemisesta leivän päällä vai totaalinen tietämättömyys linuxeista… ::slight_smile:

[quote=“oobetimer, post:8, topic:1147”][quote author=eero link=topic=1253.msg6669#msg6669 date=1283232629]

UBuntu on hyvä valinta ;D Toimittaja ei monesti linuxien päälle ymmärrä, joten ei kannata odottaa liikoja kirjoitusten suhteen.


Eero
[/quote]

Eipäs aliarvioida toimittajia… :smiley: Itse asiassa nämä niinsanotut ATK-asiantuntijat (MS-sertifioidut) päästelevät suurimpia sammakoita suustaan. Liekö sitten pelko juustoviipaleen ohenemisesta leivän päällä vai totaalinen tietämättömyys linuxeista… ::)[/quote]

No, eihän sitä voi kaikkea tietää. ???


Eero