Kiitoksia kovasti Wikiin kirjoittajille etenkin komentorivivinkeistä!

Ajattelin vain lähettää lyhyen kiitosviestin kaikille, jotka ovat wikin parissa aikaansa käyttäneet. On todella mukavaa, kun on tällainen tiivis hakuteos Linux-aiheista saatavissa. Varsinkin viime aikoina olen taas oppinut arvostamaan wikiä, koska se on monesti helpoin tapa löytää tietoa asioista. Etenkin komentorivin kanssa puuhatessa wikistä on kosolti apua, koska se tarjoaa helpossa ja nopeassa paketissa perustiedot järjestelmästä. Itsekin osaan englantia ongelmitta ja pystyn etsimään verkosta lisätietoa, mutta on silti mukava lukea perusjutut omalla kielellä.

Itse olen puuhaillut pikku hiljaa musiikintekoa koskevien artikkeleiden parissa. Tahti on aika verkkainen, eikä viimeisten vuosien aikana ole kauhean paljon lisäyksiä tullut tehtyä, mutta wikiin kirjoitteleminen tuntuu oikein mukavalta harrastukselta - varsinaisen musiikkipuuhan ohella. Voin suositella kaikille niille, jotka eivät vielä ole wikiin kirjoittamista kokeilleet. Rohkeasti mukaan!

4 tykkäystä

Se on hyvä, että mukana on kirjoittajia, jotka tietävät joistain spesifeistä asioista paljon. :wink:

Wiki on siinä mielessä hyvä, että siinä suhtaudutaan asioihin hyvin pragmaattisesti verrattuna manuaalisivuihin. Kun laajempien ohjelmien manuaalisivut lähentelevät pienoisromaanien mittasuhteita, on käytön opettelu vaan helpompaa wikin kaltaisesta oppaasta.

Kiitoksia myös omasta panoksestasi ja myönteisestä palautteesta :slight_smile:

Komentoriviaiheiset artikkelit taitavat olla sellaista ajatonta materiaalia, että 2005 alkaen kirjoitetusta tekstistä osalla on edelleen käyttöä. Aloittelevammille käyttäjille on varmaan ollut apua myös monista graafisten sovellusten ohjeista, mutta niistä tuntuvat monet vanhenevan käsiin, esimerkkinä sekä KDE- että Gnome-työpöydistä kirjoitetut perusoppaat.

Ajoittain pohdin, miten materiaalin kehittymistä voisi edistää ja kontribuutiokynnystä madaltaa, mutta ehkä on vaan tyydyttävä tähän, että materiaali täällä säilyy ja kehittyy rauhalliseen tahtiin tuottaen hyötyä tässäkin muodossa.

Mutta jos jollakulla on visioita, mitä kannattaisi tehdä toisin tai energiaa konkreettisiin hankkeisiin, kuten wikin etusivun laittamiseen uusiin puihin, niin tällainen palaute ja panoshan on aina tervetullutta.