Kokoontuminen 22.10.2008

Joensuun Linux-kerho Jinux kokoontuu Kotikartanolla 22.10. klo. 18:00.
Jatkossa on tarkoitus kokoontua joka toinen torstai, mutta vielä tämän kerran keskiviikkona.
Viime tapaamisessa 8.10. oli 14 innokasta, joista kolme uutta.
Tulevan tapaamisen aihe jäi sopimatta. Itse lupasin pitää noin 10min. uutiskatsauksen. Jos kenellä on ajatuksia kokoontumisen aiheeksi, niin täällä foorumilla voisi vaihtaa mielipiteitä aiheesta.

Ei tässä vielä ihmeitä uskalla aiheiksi ehdotella.

Jos joku ystävällinen sielu viitsisi tuon läppärin näytön asetuksissa auttaa niin olisin hyvilläni.

Kunhan nyt sitä itse hakkaan reilun viikon ensin niin onko siitä enää mitä säädelläkään. :wink:

Tänään julkaistu OpenOffice 3.0 sopisi ehkä yhdeksi aiheeks?
http://download.openoffice.org/

Jos Jinux kokoontuu torstaisin, niin ainakaan minä en pääse valitettavasti jatkossa tulemaan :frowning:

No joo, kuten TK:n viestistä käy ilmi, yhden illan “asennusrieha” (viimeksi) tuskin kattaa kaikkea Linuxin asennukseen liittyvää. Joten eiköhän oteta aiheeksi “Asennuksen jälkeiset hienosäädöt” ja pohdita niitä yleisimpiä kysymyksiä joita käyttäjälle herää, jo ennen niitä ensimmäisiä valvottuja öitä :). Ja toki niitä asentamiseen liittyviä kysymyksiä on monella mielessä edelleen. Tähän yhteyteen sopii mainosti myös keskeisimpien työkalujen esittely, jolloin tuo mainittu OpenOffice.org 3.0 (http://fi.openoffice.org/) uusine ominaisuuksineen käsitellään myös.

(Siis: niin epätodennäköisiä kuin kaikkinaiset ongelmat ovatkin ;D, aina niitä löytyy. Miksikö? No kun esim. laiteajurit ovat perinteisesti suljettua koodia, niin niiden avoin vaihtoehto on toisinaan vain onnekas arvaus. Mutta yllättävän usein tuo arvaus toimii, toisinaan jopa Windows-ajuria paremmin. Esimerkkejä löytyy monenlaisiin laitteisiin liittyen.)

Olli

Kuinkas kokous meni?
Sovittiinko seuraavaa ajankohtaa/aihepiiriä?
Itse tuli jätettyä väliin suosiolla kun olo oli niin vetämätön…

Osallistujia 12, ongelmia jokseenkin saman verran. Mm. LinuxPrinting.orgin käyttöön perehdyttiin paperipainojen erottamiseksi tulostimista. Jotain jäi vielä seuraavaan kertaan, eli asennuksen jälkisäätöjä käsitellään vielä 6.11. (huom! torstai, vaihteeksi). Seuraavalla kerralla teemme lisäksi vähän työpöytäympäristöjen vertailuja (GNOME, KDE, XFCE, ehkäpä muitakin), ja OpenOffice.org 3.0 (fi.openoffice.org) on edessä sitten, kun emme nyt keskiviikkona siihen vielä ehtineet.

Olli