Kokoontuminen 8.10.2008

Seuraavassa kokoontumisessa käsitellään Ubuntu-Linuxin asentamista koneeseen jossa on Windows XP täyttämässä koko kovalevyä. Ubuntu-Linux asennetaan XP:n rinnalle. Eli normaali asennustilanne.

Itse yritän lisäksi saada kokoontumiseen näytille Nokian Internet-tabletin N810,
jota saa sitten käpistellä ja tutkia.

P.S.
Viestiketjujen luku/kirjoitussuhde on pahimmillaan jopa n. 180:1 ja sen yli!
Olisi kiva tietää, ketkä muutkin tätä foorumia selailevat… :slight_smile:

Morjens…näin uuden jäsenen näkökulmasta!

Rohkenisinko tulla kuunteluoppilaaksi ja kyselemään ah niin usein kysyttyjä kysymyksiä versioiden (Linuxin) soveltuvuudesta vanhempiin koneisiin?

Olen lueskellut ja pähkäillyt mutta en saa mielenrauhaa itsekseni siitä että minkä asentaisin ja olisiko Linux pelkästään koneella vai pitäisikö mikkisoftan vielä levytilaa täyttämässä.

Että tälläisia mietin ma.

Iltapäivää

[quote=“TK, post:3, topic:360”]Rohkenisinko tulla kuunteluoppilaaksi ja kyselemään ah niin usein kysyttyjä kysymyksiä versioiden (Linuxin) soveltuvuudesta vanhempiin koneisiin?

Olen lueskellut ja pähkäillyt mutta en saa mielenrauhaa itsekseni siitä että minkä asentaisin ja olisiko Linux pelkästään koneella vai pitäisikö mikkisoftan vielä levytilaa täyttämässä.[/quote]

Ainahan sitä nopeammin pääsee eteenpäin, kun saa useammalta eri ihmiseltä realiaikaista palautetta kysymyksiin. Joskus ovat vastaukset jopa edes vähän hyödyllisiä. Melkoisen vähän ydinporukka on jaksanut kirjoitella, mutta puhetta tuntuu riittävän ainakin joka toisena keskiviikkona.

Kerhosta ei ole mitenkään virallinen paikka, sekaan sopii vähemmälläkin kokemuksella.

Ehkäpä paikalle tulemalla ainakin tämän porukan idea selviää. Seuraava kerta on 8.10. klo 18.00.

Jaakko

Olisi kiva tietää, ketkä muutkin tätä foorumia selailevat...

Esimerkiksi meikäläinen :smiley:

Mutta asiaakin: piipahdin tuossa syksyn ensimmäisessä miitissä (n00b) ja mielelläni pyörisin mukana kuvioissa edelleen, mutta… Olisiko teidän muiden kannalta mitenkään mahdollista miitata joskus toisena viikonpäivänä (ti /to ?), ainakin jos jotain hirmuisen olennaista tiedossa? Kaikki Joensuun aktiviteetit (vaparin avoimia luentoja myöten) tapahtuvat näemmä keskiviikkoiltaisin klo. 18.00> ja uuden aktiviteettini myötä toinen viikoittainen treeniaika menee nyt jatkuvasti osin päällekkäin Jinuxin iltojen kanssa. Paha, paha maailma… :cry:

Olen itsekkin samaa mieltä kanssa… sopisiko tuo tiistai esimerkiksi kenellekkään?

Tiistai ei käy valitettavasti minulle. Keskiviikon lisäksi torstai sopisi. Mitenkäs muilla?

Torstai on mahdollista sovitella käymään. Ei tuota suurempaa haittaa mikään ilta viikolla.

kyllähän tuo ajankohdan muutos on mahdollista.
Mutta voiko muut aktiviteetit olla tärkeämpiä kuin jinuxin kokous? :wink:

Ei torstai mahdoton ole. PoKatin hallituksen kokoukset ovat valitettavasti minulle tosin tärkeämpiä, ja päällekkäisyyksiä on odotettavissa. Olen jokseenkin samaa mieltä petro_dinin kanssa, mutta toisaalta toiminnalle voisi olla eduksi saada AMR mukaan.

Olli

Ehdotan, että pidetään seuraava kokous sovitusti 8.10. ja käsitellään siellä tätä aikatauluongelmaa. Jotta kaikkien näkemys tulisi hyvin esille, ne teistä jotka lukevat tätä foorumia, mutta eivät pääse ko. kokoukseen voisitte ilmaista oman kantanne asiaan. Siis kommentteja seuraavien vaihtoehtojen väliltä.

[ul][li]Joka toinen keskiviikko[/li]
[li]Joka toinen torstai[/li]
[li]Vuoronperään ke ja to kahden viikon välein[/li]
[li]Jokin muu ehdotus[/li][/ul]

Tosi hyvä kun tänne on saatu aikaan keskustelua!

Päätämme näin, ja sekä pokat.org että jinux.pokat.org ovat yhtyneet näkemykseen. Jos joku ei vielä ole sähköpostilistallamme, voi lähettää osoitteensa allekirjoittaneelle alla olevaan osoitteeseen, niin laitamme muistutuksen kokoontumisista pari-kolme päivää etukäteen.

Olli
olli.raisanen@telemail.fi

Mutta voiko muut aktiviteetit olla tärkeämpiä kuin jinuxin kokous?

Kun aikansa kompastelee alemman tason proseduureissa, - pystyykö kumartumaan (virtakytkin), voiko kättä nostaa (näppis), pääseekö takaisin jaloilleen (kahvinkeitin) - niin sitä eräänä aamuna herää ja huomaa mieleensä hiipineen kerettiläisiä ajatuksia… ;D

Tulossa ollaan noin kolmen hengen voimin. Tosin taas vasta siinä 1830!
Otan mukaan Nokian N810, joten saapi sitä sitten tutkia jos kiinnostaa.

Kun aikansa kompastelee alemman tason proseduureissa, - pystyykö kumartumaan (virtakytkin), voiko kättä nostaa (näppis), pääseekö takaisin jaloilleen (kahvinkeitin) - niin sitä eräänä aamuna herää ja huomaa mieleensä hiipineen kerettiläisiä ajatuksia… ;D[/quote]
ja sitten joutuu itse toteamaan näköjään ettei pääse paikalle omaisen sairaala vierailun takia…
no ensi kerralla sitten, ihminen ajaa kumminkin asian edelle…