Maanantai iltaa!
Tila tässä asuinrakennuksessa jota usein nimitetään taloksi alkaa käydä vähiin.
Tästä syystä päätin että “hiekkalaatikkona” toimivat Proliant G180 pannut ovat saaneet luvan muuttaa pois kotoa.
Ideana on ollut sijoittaa ne joko autotalliin tai autotallin kellariin.
Kumpi pahempi?
Autotalli on kohtuullisen kuiva, mutta talvella jopa -20C pakkasta ja hetkittäin reippaasti savukaasuja sekä mahdollisesti pölyä.
Kellarissa tasainen +5C - +10C lämmintä mutta suht kosteata, vaikka onkin kallion sisässä.
Kellarissa koneiden jäähdytysilman joudutaan kuitenkin ajamaan ilmastointiputken kautta ulkomailmaan kellarin lämpeämisen estämiseksi.
Tämähän ei paha rasti ole, räkin ovi kiinnin ja kurttuputkella ilma kellarin ilmastointiputkesta ulos.
[quote=“kippo, post:1, topic:1501”]Maanantai iltaa!
Tila tässä asuinrakennuksessa jota usein nimitetään taloksi alkaa käydä vähiin.
Tästä syystä päätin että “hiekkalaatikkona” toimivat Proliant G180 pannut ovat saaneet luvan muuttaa pois kotoa.
Ideana on ollut sijoittaa ne joko autotalliin tai autotallin kellariin.
Kumpi pahempi?
Autotalli on kohtuullisen kuiva, mutta talvella jopa -20C pakkasta ja hetkittäin reippaasti savukaasuja sekä mahdollisesti pölyä.
Kellarissa tasainen +5C - +10C lämmintä mutta suht kosteata, vaikka onkin kallion sisässä.
Kellarissa koneiden jäähdytysilman joudutaan kuitenkin ajamaan ilmastointiputken kautta ulkomailmaan kellarin lämpeämisen estämiseksi.
Tämähän ei paha rasti ole, räkin ovi kiinnin ja kurttuputkella ilma kellarin ilmastointiputkesta ulos.
Mitä tehdään, vai tehdäänkö mitään?
Ei niitä nyt keskelle pihaakaan raaski nostaa :([/quote]
Koneet tuottanevat jonkin verran lämpöä, mutta -20c on kyllä niille killeri. (varsinkin jos ovat sammuksissa)