moi, olen aika aloittelija linuxissa, sori…
mulla on uusi acer aspire one, missä linux linpus.
sain ohitettua normaalin käyttiksen niin, että saan kunnon add/remove programmes -listan näkyviin hiiren oikealla näppäimellä klikkaamalla. jee.
mutta sitten pitäisi asentaa bittorrent… no, kone sanoo että on asennettu, mutta bittorrenttia ei kuitenkaan öydy mistään valikosta.
vain file systemissä löytyy hakukomenolla bittorrent-nimisiä faileja vähän sieltä sun täältä.
kun yritän avata isointa folderia, tulee herja, että ei voi avata koska nautilus ei ole päällä. nautilusta ei myöskään löydä mistään valikosta, mutta huomasin, että senkin nimisiä tuo file systemin hakutoiminto löyytää. niidenkään klikkaamisesta ei tunnu löytyvän mitään apua. kerran nautilus jopa herjasi, ettei voi avata nautilusta koska nautilus ei päällä…
tiedän että olen tässä täys daiju, mutta:
- mistä saan selville, mihin ladattavat ohjelmat oikein menevät (downloads-folderissa ne eivät ole)?
- mistä ylipäänsä tunnistan varsinaisen ohjelman ikonin kaikkien niiden tiedostojen seasta?
- mistä voin saada näkyviin kaikki ohjelmat mitä koneella on?
- miten saan bittorrentin tai vastaavan toimimaan (yritin myös paria muuta vastaavaa ohjelmaa, ei toimi. limewiren sain asennettua niin pitkälle, että user folderiin ilmestyi kuvake,mutta sitä klikkaamalla ei tapahtunut mitään…)? help!
ja kiitos kärsivällisyydestä
anu