Terve löysin samanlaisen topicin mutta siinä ei loppuratkaisua tälle ongelmalle eli tein uuden. Elikkäs on sellanen probleema kun käynnistää koneen tulee vaihtoehdot menetkö linuxille vai winkalle no nyt linuxille sitten menee hetki ja tulee mustallapohjalla valkoista tekstiä ruutu täyteen --> Bustybox v.1.13.3 ubuntu 1:113.3-1ubuntu11 built-in shell (ash) enter help for a list of built commands. Tuollaista tulee ja jotain muutakin… kokeilin noita built-commandeja mitään ei tapahtunut. Ja käynnistäessä olen kokeillut painaa ESC mutta sillon se vaan hävittää sen pois eikä jatka eteenpäin ja painaa takas esc niin tulee näkyviin tietenkin. Sitten olen kokeilleu alt + f1, f12,f10, del kaikkii mahollisia mitä winkassakin voisi toimia ^^. Kertokaa viisaammat.
mitä teit ennen tätä tapahtumaa?
–
Eero
Siis en mitään olin ollut pitkään aikaan pois n.(3kk) en käyttänyt ollenkaan linuxia vaan windowsia. Mutta kinnostukseni heräsi että rupeisin koodailemaan “python” koodikielellä. Ja päättelin käynnistää koneen uusiks ja mennä linuxiin. Mutta kappas vaan tällänen yllätys heräsi.
Onko mitään muuta tehtävissä kun asentaa ubuntu uusiksi?
Ja tälläistä tekstiä sieltä pukkaa:
Mount mounting /dev on /root/dev failed: no such file
Mount mounting /dev on /root/dev failed: no such file
Target filesystem doesent have /sbin/init. No init found try passing init = bootary
Bustybox v1.13.3 ubuntu 1:1.13.3- 1ubuntu11 built-in shell (ash) enter help for a list of built-commands.
Ja sitten ubuntu suomi palstalla mulla on sama kysely että jommasta kummasta löytys vastaus. Ja sitten eräs henk. käski kirjoittaa ’ startx Ja noin tapahtuu kun laittaa startx ei löydä mitään.
(initfamfs) [b][u]startx[/u][/b]
/bin/sh: startx: [b][u]not foun[/u]d[/b]
(initramfs) _
/ (eli root) -tiedostojärjestelmää ei jostain syystä löydy. Voi olla, että grub on määritetty yrittämään buuttausta väärältä levyltä, tiedostojärjestelmä on rikki tms. Hankala antaa mitään sen tarkempia ohjeita, varsinkaan kun asennuksesta ei tiedä mitään muuta. “startx” ei kuitenkaan tule toimimaan eikä moni muukaan komento, koska olet initramfs:n sisäisessä komentotulkissa.
Auttaisiko linuxin uudelleen asentaminen?
Heei vaatiiks se että windowsin puolla on se " Ubuntu " sovellus. Mulla sitä ei taida olla kun poistin sen koska luulin että ei sitä tarvita windowsin puolella. Voiko se olla mahdollista?
Minä en tuota wubi-asennustapaa tunne, mutta kyllähän se vähän siltä kuulostaa, että olet tainnut poistaa Ubuntu-asennuksen.
Elikkäs mistäs sen saikaan? Että jos sen ohjelman saa vain windowsille ettei tarvisi uusiksi asentaa vai?
En nyt oikein ymmärrä kysymystä, mutta siltä kuitenkin kuulostaa, että Ubuntun uudelleenasennus olisi edessä.
jaha, okip.