Moi!
minulla on windows että Nobara PC llä.
luin että steam linuxilla pitäisi toimia niin, että voin käyttää samoja pelitiedostoja molemilla puolilla. Eihän siinä järkeä olisi asentaa kahdesti pelitiedostoja.
tekoälyn kanssa koittanut asiaa saada toimimaan tuloksetta.
setup:
C asema windows ja steamapp kirjasto
D: asema linux 200gigaa + tyhjää tilaa yli tera. en osaa edes tuota teraa ottaa käyttöön linuxilla.
E: asema windosin käytössä ollut, jossa myös steam pelejä asennettuna steamapp kansioon.
eli C ja E asemilta tarvitsee saada näkymät linuxiin että steam.
pystyn näkemään ja kuluttamaan tiedostoja kaikilta asemilta ärsyttävästi linux pyytää salasanaa kerran aina. Mutta en voi poistaa enkä uutta luoda asemiin mitkä windowsin käytössä myös.
ongelma on siinä että linuxilla steam ohjelmassa storage kohdassa näkyy koko ajan vain linux asemani. Lisää levy kohtaan ei vain ilmesty lisää vaihtoehtoja, kun valitsen levyn kansion missä sijaitsee steam pelikirjasto.
Youtube videoilla asiat toimii lennosta. minä ja osa kommentit videolla kertoo samasta epäonnistumisesta, eikä kukaan osaa auttaa. Osaisiko tällä. https://www.youtube.com/watch?v=ZJMOgZ6U_Fk&t=153s
vastaan ratkaisun. Toivottavasti joku hyötyy tästä. Vian aiheutti itse pyhä lehmä windows!
ensin windowsissa pitää ottaa pois päältä nopea käynnistys ja buutata kone.
eli levyt oli windowsin varaamia, joka esti mounttaamisen.
Kyseinen ongelma saattaa mennä itsestään uudelleen päälle, mutta en käytä Windowsia ollenkaan, niin en tiedä enempää.
Toisaalta en muutenkaan suosittele käyttämään samoja käyttötiedostoja eri järjestelmissä. Siinä hakee ongelmia, mutta en tiedä kuinka Steam toimii, niin en osaa sanoa tarkemmin.
Sähköposteissa on joskus tullut ongelmia, kun on toisessä järjestelmässä vaihtunut versio, ja toisessa on vanhentunut versio, niin sen jälkeen ei sähköpostiohjelma käynnistynyt.
Kuitenkin ymmärrän, pelien tapauksessa en itsekään haluaisi pelitiedostoja koneelleni useampaan kertaan, koska ne vievät kuitenkin niin paljon levytilaa.
Pelikonsoli on ehkä yksinkertaisin vaihtoehto, mutta sekään ei ole ongelmaton, kun mm. peliohjaimet happanee käsiin, kun uudempi versio pelikonsolista ei enää huoli vanhempaa versiota ohjaimesta. Esimerkiksi PlayStationin 4-versiossa toimiva ohjain ei välttämättä toimi enää 5:ssa, vaikka linukassa ja Windowsissa toimisikin (molemmat). (Tarkointan nyt rattiohjaimia ja/tai pilot-ohjaimia, jotka saattavat maksaa yli 100 €.)
en ole saanut itse pelejä toimimaan windows asennuksesta linuxilla. Asensin pelin squad täysin uudestaan ntfs levylle ilman että peli käynnistyy. Kun siirsin pelin move komennolla linux tiedostojärjestelmään ja peli toimii. Ahdistuin tilanvähyydestä 200gigasta jäljellä enään 30gigaa.
Alan luopumaan ajatuksesta käyttää samoja pelitiedostoja.
ja pitää ilmeisesti alkaa kasvattamaan linuxin osuutta levyllä.