Linuxin asennus

Joo eli voisko joku auttaa mua tän asennuksen kanssa koska olen nyt yrittänyt asennella 2 eri versiota linuxista openSUSE 11.1:stä ja Fedora 10. Mutta kun yritän asentaa, en pääse edes asennukseen asti ennenkuin kone tilttaa, menee näyttö mustaksi eikä tapahdu mitään… Eli missä voisi olla vika? Mulla on koneella myös windows vista, mutta olen lukenut että vista ja linux voivat olla koneella kummatkin?

Kokeile asennusta aluksi vaikka tekstimoodissa valitsimilla acpi=off

Vista on hieman ongelmallinen Linuxin kanssa, eli mieluummin poistaa sen tai ostaa toisen kiintolevyn Linuxille.


Eero

[quote=“eero, post:2, topic:609”]Vista on hieman ongelmallinen Linuxin kanssa[/quote]Hmm… millä tavalla?

Ei linuxin tarvi tietää mitään Viststa eikä Vistan linuxista, joten ongelma syntyy kaiketi niiden välille lähinnä asennusjärjestyksestä.
Mutt jos Vista on asennettu ensin, niin silloin ei asennusjärjestyksestäkään tuu konfliktia.

Mutt miten yrität linuxia asentaa?
Onko sulla Windows käynnissä vai ei?

Selkein tapa on, että sammutat koneesi ja laitat dvd:n sisään asemaansa. Ja sitt käynnistät koneesi uudelleen.
No virrattoman koneen dvd-aseman avaaminen voi olla hankalaa, mutt pistä se dvd paikalleen ja sammuta masiina ja käynnistä uudelleen, niin kone käynnistyy tuolta dvd-asemalta ellet ole estänyt sitä.

Toiseks, onko sun kovalevylläsi tyhjää, osioimatonta tilaa linuxin asennusta varten?
Jos ei, niin teet sitä joko etukäteen valmiiksi tai annat linuxin asennusohjelman tehdä (raivata) sitä käyttöönsä.

Mutt ennen tuota operaatiota, eheytä winkkaris ensin vaikka pariinkin kertaan. …ett olis toiveita sen toimisesta jatkossakin…

Valitse vaihtoehdoista itsellesi sopivin ja eikun asentamaan

Muista myös ennen linuxin asennusta varmuuskopioida kaikki tärkeät tiedostot!