Mega ei asennu Kubuntu 24.04

Koetin asentaa Megan Kubuntu 24.04 . Riippuvuudet ei ole kunnossa ladatun Megassa. Mikä mättää? Onko jotain tekemistä Snap Storen kanssa?

Tyhmä kysyy …
Mikä on Mega ?

Onko se tämä ?
https://www.linux.fi/wiki/MEGA

Kyllä. Mega on ollut hyvä tapa laittaa tiedostoja turvaan. Se on toiminut hyvin ja siinä on 20 gigaa ilmaista tilaa. Jostakin syystä se valittaa nyt, että riippuvuudet eivät ole kunnossa nyt, kun yritän asentaa sen. Minulla on siis Kubuntu 24.10 kehitysversio käytössä.

Oletko koettanut asentaa Megan sen omilta sivuilta MEGA Desktop App - MEGA ? Minulla ei ole Kubuntua mutta joskus kun on Manjarossa tullut vaikeuksia repository-paketin kanssa, ko suoraan MEGAn sivuilta ladattu paketti on toiminut. Ellen väärin muista, deb-paketti säätää APTin asetuksetkin kohdalleen niin että päivitykset sujuu itsestään.

Edit: niin ja mistähän riippuvuuksista homma jää kiinni? Huomasin tuossa että MEGAn sivuilla ei ole *ubuntu 24:lle vielä pakettia. Kubuntu 24.04 kehitysversiossa lienee niin uusia kirjastoja ettei valmiiksi paketoitu asennu. MEGAsta ei taida olla appimagea olemassa joten yksi vaihtoehto on yrittää kääntää MEGA itse. Ohjeet: MEGAsync/README.linux.md at master · meganz/MEGAsync · GitHub

Valitettavasti tuollaisia ongelmia tulee vastaan jakelujen kehitysversioiden kanssa.

Sain saman tyyppisen vastauksen muualta. Kubuntun kehitysversiolle ei ole Megaa valmiina. Täytyy odotella rauhassa. Oli liikaa intoa päästä kokeilemaan uutta Kubuntua.

Täytyy odotella rauhassa.

Odotellessa voi vaikka kokeilla miten se onnistuisi rclonella. Rclone on mainio työkalu kaikenlaisten tallennuspalveluiden kanssa operoimiseen ja se toimii tarvittaessa vaikka Windowsilla. Suosittelen lämpimästi.