Mintin bluetooth ongelma

Asensin pariviikkoa sitten Mint 22.2 vanhan iOSin tilallle ( vm. 2011 iMac ). Olen sen jälkeen paininut tämän bluetooth ongelman kanssa. Hiiri ( Magic Mouse ) ja kuulokkeet käynnistyksen yhteydessä eivät yhdisty kuin manuaalisesti ( BT Managerin kautta ). Sen jälkeen alkaa pätkiminen ja yhteydet häviävät ja ehkä palautuvat. iMacissa on sisäinen broadcomin bt-sovitin, olen myös kokeillut ASUS BT-500 sovitinta, ei toimi. Tekoäly ( ChatGPT ja Gemini ) ovat tehneet useamman korjausoppaan ongelmaan. Eivät ole toimineet. Kierretty ympyrää pariviikkoa. En ole komentorivi osaaja. Kaikki on käyty läpi moneen kertaan, virransäästöt, sisäisen sovittimen deletointi, otettu uudelleen sovitn käyttöön etc. Olen myös asentanut Mintin useaan otteeseen uudelleen. Ei ole auttanut.

Ei liene enää sinun kohdallasi ajankohtaista, mutta muille saman ongelman kanssa kamppaileville:

(Koneena minulla iMac 2010)

Mintissä Bluetooth yhdistetään kolmessa eri vaiheessa joista joku saattaa helposti unohtua:

1. Yhdistä
  2. Parita. Paritusvaiheessa näppäimistöllä syötetään 6 numeron sarja joka näkyy Mintin ilmoitusalueella (oikeassa yläkulmassa)
  3. Tee luotetuksi
  4. Oma kone piti vielä bootata ennen kuin näppis alkoi toimimaan

Mac-näppäimistö asetetaan paritustilaan sammuttamalla virta ja sen jälkeen pitämällä virtanäppäintä pohjassa noin 8 sekuntia kunnes vihreä led alkaa vilkkumaan

Huomasin että Mac-näppäimistössä meni yhdistämisen jälkeen sisäinen numeronäppis päälle eli kirjaimet j,k,l ym. olivat numeroita. Tämä poistetaan painamalla F6 tai Fn+F6

Ei liity tähän mutta ajattelin että saattaisi kiinnostaa,

Olen laatinut ohjeen miten iMac-konetta voi käyttää ulkoisena näyttönä Linuxissa (Target Display Mode):

Sama viestinä Linux.fi-palstalla: