Missä kaikkialla olet nähnyt linuxia käytössä?

Hieman erikoisempia paikkoja haetaan.

Näin tuossa eilen illasta Kampissa bussiterminaali ruudun tekevän fsck:ta, kuvan voin laittaa myös kunhan saan sen kännykästä kaivettua.


Eero

En ole itse nähnyt eikä ole mun ottama kuva, mutta jatketaan teemalla julkinen liikenne: http://flickr.com/photos/darkismus/2714212969/

Linux ei tässä varsinaisesti näkynyt, mutta silti yllätti vähän kun isoäiti oli hankkinut uuden television ja sitä tutkaillessa tuli GPL-lisenssi vastaan. Pienen tarkastelun jälkeen kävi ilmi, että Linuxhan se pyörii sielläkin.

Sonyn uusimmissa malleissa tuntuu linux pyörivän.

Seuraavissa laitteissa on myös tullut Linuxia nähtyä:

  • pullonpalautusautomaatit
  • nettikioskit (ulkomailla)

Varmaan noita muissakin systeemeissä pyörii aika reippaasti, se vaan ei välttämättä ulospäin näy.


Eero

Selailin autonavigaattorin valmistajan (TomTom) kotisivuja ja vastaan tuli kernelille tehtyjä patcheja. Siitä sitten selvittelin vähän lisää ja huomasin että Linuxhan se siellä pyörii.

Näköjään siihen voisi asentaa mm. päätteen ja muita käteviä (vapaita) ohjelmia: http://www.opentom.org/Main_Page Täytyy joskus kokeilla, harmi vain että omassa laitteessani ei ole lainkaan muistikorttipaikkaa.

Hesburgerin kassat
Travekan (?) kassat kans
ja Tokmannilla vai liekö ollut Tekman …?

Jep, muissakin kuin televisioissa, itse olen nähnyt ainakin myös videokameroissa.

työvoimatoimistossa, asiakkaiden työnhakuun käyttämät päätteet käyttävät Linuxia, huomasin kesällä kun yhdestä kaatu X:ä ja kj tulosti näytölle virhesanoman, luki linux 2.6.16.jotain

vastaus monia askarruttavaan kysymykseen: en kyennyt selvittämään vikaa.

Jyväskylän Hippoksen eikun siis Synergia-areenan käytävän näytöillä bongasin joskus linux-työpöydän,kun niissä ei pyörinyt mitään videota. Taisi olla muistaakseni Gnome käytössä, mutta jakelua en muista.

Alkaahan noita aika monessa paikassa jo näkyä.


Eero

Taksissa kerran taksikuskilla pyöri irssi siinä näytössä. Kyselin ja katselin sitten hieman lisää ja takaantahan paljastui ihan täysverinen Linux.

Rayn peli koneet on Linuxeja! Painakaa koneen takaa Reboot nappia ja Voila

Eräällä työpaikalla asentelin toiselle firmalle linuxia pieniin palomuuribokseihin. dd:llä vaan softat sisään ja testiin.

Kaon:in digipoksi KCF-620 pyörii linukalla, tiedostojärjestelmä kavalsi.
Turun joukkoliikenteem DVB-H kokeilun boksit olivat myös linukalla. Kokeilun päätyttyä ruutuun tuli tutun näköistä tekstiä :smiley:

T:Jallu59

Päivystyspolikinikan koko EKG keskusmonitorointi pyörii Madrivan päällä.

Nolottaa näin tavallinen paikka kuin kirjasto. Tämän varmaan kaikki jo tietääkin. Tosin kävin juuri siellä hiplaamassa skanneria ja kone oli xp. Pikkasen otti korpeen, mutta kyllä se toimi. Ihme kyllä.