Miten toimimaan Msn Messenger Winessä?

Niin. Hommattiin Ubuntuun Wine emulaattori ja ei saatu messengeriä toimimaan. Miten sen saisi toimimaan? Olen jossain kuullut, että joku käyttää sitä tyytyväisenä.

Vastauksia odotellen Tuxman

(Ps. Pidgingiä ei jaksa käyttää, koska se ei ole läheskään yhtä monipuolinen, kuin MSN messenger.)

Noita piikaviestimiähän on lukuisia pakettivarastoissa, parempiakin kuulemma kuin tuo pöpöimuri msn. Nuoremmat kertokoot lisää, meikäläiselle riittää foorumivauhti:)

T:Jallu59

Ubuntun mukana tulee Pidgin, joka on hyvä ja monipuolinen pikaviestin, ja hallitsee mm. MSN-protokollan. Toinen suosittu vaihtoehto on Amsn.

Edit. Ai, Pidgin ei kelpaa. No, Amsn ei ole ehkä ulkoasultaan yhtä siisti mutta taitaa tukea hieman laajemmin MSN-protokollan “ominaisuuksia”.

Ihan omasta mielestäni se Pidgin on paljon sitä Live Messengeriä parempi. Ei näytä mainoksia eikä ole niin pahasti tiellä. Siinä suhteessa Pidgin on myös paljon Messengeriä monipuolisempi, että protokollia siinä on tuettuna moninkertainen määrä. Osittain varmasti liittyy tähän monen protokollan tukemiseen sekin, että ihan kaikkia Messengerin erikoishärveleitä siihen ei ole rakennettu. Pidginin käyttöliittymä on erittäin siisti ja helppokäyttöinen, ja sillä saa asian sanotuksi kaverille.

Hyvin siis pärjää ilmankin niitä kaikkia hilppeitä, mutta jos tosiaan pitää joku muu saada, niin pakettivarastoista löytyy muutama vaihtoehto. Amsn on nimenomaan MSN-verkkoa varten tehty. Kopete on Pidginin tapaan useita protokollia tukeva ohjelma, jossa kuitenkin on tietääkseni enemmän niitä toimintoja tuettuna. Itse en kuitenkaan käytä.

No, nyt asennettu aMSN. Muistuttaa kuulemma aika paljon Live messengeriä, joten kelpaa kuulemma hyvin. Kiitoksia!

Jep… Aika huomattavasti muistuttaakin msn live messengeriä tuo aMSN ja jos jotain ominaisuuksia puuttuu niin kannattaa katsella ohjelman kotisivulta mitä plugineja kyseiseen messengeriin on tarjolla… Itse siirryin juuri aMsn:ään toimivamman tiedostojen siirto ominaisuuden takia koska kopetessa kyseinen ominaisuus tökki välillä aika pahasti…
Ainut miinus verattuna muihin messengereihin aMSNässä on se että fonttien antialiasointi ei taida toimia linuxversiossa…

Mercurus. Tukee eniten MSN Messengerin ominaisuuksia Linuxilla.

Itse tosin käytän Kopetea.