Muistokirjoitus Vistalle

kun juttua ei oo korrektia saksia tänne kokonaisuudessaan, niin se kantsii lukee sitt itse sieltä, missä se on:
http://desktoplinux.com/news/NS4756599078.html

Kirjoituksessa verrataan autotehtaita nykytoimisiin käyttis- ja sovellus’tehtaisiin’ - entisiä isoja amerikkalaisia nykyisiin isoihin vuoden kokemuksen jälkeen

alla pieni lopputulema:
______________________________________________________________________
It seems to me that the market is speaking. And the market is saying that Vista doesn’t work well enough and costs too much. At the same time, both businesses and home users are beginning to look at cheaper and technically better alternatives. I’ve seen this story play out before. Except, this time around, Microsoft will be starring in the role of GM.
______________________________________________________________________

Ei nyt ihan 100% liity aiheeseen mutta sopii ainakin tämän otsikon alle…

Omasta mielestäni Linuxia itsessään ei voi verrata Wista tuoteperheeseen, vaan pitää löytää joku samankaltainen kokonaisuus kuten esimerkiksi Suse/SLED tai Ubuntu jne…
Kyllähän tuossa puhuttiin tietty suosituimmista linux pohjaisista Os jakeluista, mutta mielenkiintoista olisi nähdä jossain suora ja tarkka vertailu kahden käyttöjärjestelmän välillä; Siis ei “The Linux vs. Windows” vaan esim. “Vista vs openSuse/SLED” tai “Vista vs Ubuntu” jne. Itse en kyseisen kaltaista vertailua kykene tekemään koska en Windowsia käytä ja puolisonkin läppäristä löytyy vain Windows Xp johon en ole koskenut muuten kuin tehdessäni ajuripäivityksiä.
Mutta mitä nyt olen jossain hieman Vistaa kokeillut niin aika oudolta (ja hitaalta) tuo on vaikuttanut muutamien ratkaisujen puolesta, samoin kuin uusin Ms office jota kukaan ei kuulemma osaa käyttää tehokkaasti ja tuottavasti.

Olisikin mielenkiintoista löytää jostain ihan kunnollinen vertailu esim. yritys tai opiskelukäyttöä ajatellen…

heh, heh, hae jostain käteesi erään AMK-laisen lopputyönään tekemä vertailu ms- ja openofficesta
saat ainakin nauraa :smiley:

jätän paikkakunnan mainitsematta, jotta en osottelis liikaa sormella ko tekijää, mutt iso(in?) kylä V-S:stä on kyseessä.