Nvidian moduulit mukaan kernelin kääntöön?[ratkaistu]

Ensimmäinen itse käännetty kerneli tehty ja asennettu, mutta nvidian ajurit eivät seurannut mukana.
Tätä ohjetta rupesin seuramaan(ytimen käännön tein muilla ohjeilla), niin artikkelissa on kohta miten ulkopuolisia moduuleita voi tuoda mukanaan, mutta minulla ei ole tuolaista /usr/src/modules/ hakemistoa ole. Pitääkö se käsin tehä johon sitten kopio tarvittavat moduulit? Lähinä /lib/modules/vanhempi-kerneli/nvidia/ hakemistossa oleva nvidia.ko.

Vai miten tässä pitäisi toimia oikein?
Debian Squeeze on järjestelmä mihin tätä koitan tehda. :smiley:
Vanha kerneli missä nvidia ajurit toimii on 2.6.26-2-686 ja tämä uusi on 2.6.30

[quote=“peisi1, post:1, topic:712”]Ensimmäinen itse käännetty kerneli tehty ja asennettu, mutta nvidian ajurit eivät seurannut mukana.
Tätä ohjetta rupesin seuramaan(ytimen käännön tein muilla ohjeilla), niin artikkelissa on kohta miten ulkopuolisia moduuleita voi tuoda mukanaan, mutta minulla ei ole tuolaista /usr/src/modules/ hakemistoa ole. Pitääkö se käsin tehä johon sitten kopio tarvittavat moduulit? Lähinä /lib/modules/vanhempi-kerneli/nvidia/ hakemistossa oleva nvidia.ko.

Vai miten tässä pitäisi toimia oikein?
Debian Squeeze on järjestelmä mihin tätä koitan tehda. :smiley:
Vanha kerneli missä nvidia ajurit toimii on 2.6.26-2-686 ja tämä uusi on 2.6.30[/quote]

NVidian ajurista ei ole olemassa lähdekoodia, vain wrapperi joka käännetään nykyistä kerneliä vastaan.
Asennuspaketin voit imuroida nvidian sivuilta.

Eero

Mikäs tässä olisi se oikea marssijärjestys? Kerneli on jo käännetty ja nvidian sivuilta tulee paketti joka pitää ilmeisemmin asentaa/liittää johonkin(en ole kotikoneella joten en ole viellä tutustunut mahd. README tiedostoon) ennen kernelin kääntöä?

Sain asennettua mitä ilmeisemmin nvidian uudet ajurit tai tuon paketin, mutta miten voin varmistua tästä että on varmasti käytössä ajurien 184.x.x versio eikä tuo mikä debian ohjelmalähteistä saa 174.x.x joka oli jo aikaisemmin käytössä aikaisemmalla kernel versiossa?

Ei mitään enään, sehän lukee selvästi tuossa nvidia-settings ikkunassa mikä ajuri versio käytössä. :-[ :-[
Joten homma selvä ;D