Ohjelman satunnainen kaatuminen

Olen tehnyt erillisen käyttöliittymäohjelman myös omatekemälleni vesijohdon mahdollisen vuodon tarkkailuohjelmalle.

Ohjelma on c kielinen ja tehty käyttäen kirjastoa GTK+ versio: 2.22.0 ja alustana on fedora 14

Se toimii kyllä enimmäseen ihan hyvin mutta satunnaisesti noin kerran vuorokaudessa kaatuu ja tulee ilmoitus:

vvgui: xcb_io.c:140: dequeue_pending_request: Assert-makro ”req == dpy->xcb->pending_requests” ei pidä paikkaansa.
Keskeytetty (luotiin core-tiedosto)

Tuo tiedosto xcb_io.c lienee jokin käyttöjärjestelmän oma koska minun ohjelmassa moista ei ole.

Sitten varsinainen kysymys:

  • mitenkähän tuon kaatumisen varsinaista syytä pitäisi lähteä etsimään?

[quote=“pere, post:1, topic:1263”]Olen tehnyt erillisen käyttöliittymäohjelman myös omatekemälleni vesijohdon mahdollisen vuodon tarkkailuohjelmalle.

Ohjelma on c kielinen ja tehty käyttäen kirjastoa GTK+ versio: 2.22.0 ja alustana on fedora 14

Se toimii kyllä enimmäseen ihan hyvin mutta satunnaisesti noin kerran vuorokaudessa kaatuu ja tulee ilmoitus:

vvgui: xcb_io.c:140: dequeue_pending_request: Assert-makro ”req == dpy->xcb->pending_requests” ei pidä paikkaansa.
Keskeytetty (luotiin core-tiedosto)

Tuo tiedosto xcb_io.c lienee jokin käyttöjärjestelmän oma koska minun ohjelmassa moista ei ole.

Sitten varsinainen kysymys:

  • mitenkähän tuon kaatumisen varsinaista syytä pitäisi lähteä etsimään?[/quote]

Ilmeisesti tuon on gtk pugi tai sitten ohjelmasi on koodattu väärin.


Eero

Vika löytyi. Ohjelmassa olin käyttänyt netistä löytämääni LED widgettiä mutta se oli vanhentunut käyttämälleni GTK versiolle.
Ja siinä ilmeni muistivuotoa. Löysin sitten uuden paremman Ledin ja nyt toimii!

Täältä löysin toimivan version.