Ohjelmaversiot

Valo-CD on huono siinä mielessä että ohjelmat vanhenee aika hyvin ennenkun itse Valo päivittyy.
Kannattaisi myös harkita median vaihtamista DVD-levyihin. Mahtuu PAL-JON enemmän tavaraa. Sitä minä tässä yhdessä vaiheessa harkitsin että jos perustaisi kilpailevan projektin (“Loisto-DVD”) vähän eri konseptilla, runsaammalla ohjelmatarjonnalla ja selkeämmällä julkaisukäytännöllä.

[quote=“Cerre, post:1, topic:1119”]Valo-CD on huono siinä mielessä että ohjelmat vanhenee aika hyvin ennenkun itse Valo päivittyy.
Kannattaisi myös harkita median vaihtamista DVD-levyihin. Mahtuu PAL-JON enemmän tavaraa. Sitä minä tässä yhdessä vaiheessa harkitsin että jos perustaisi kilpailevan projektin (“Loisto-DVD”) vähän eri konseptilla, runsaammalla ohjelmatarjonnalla ja selkeämmällä julkaisukäytännöllä.[/quote]

Onhan siinä aina oma urakkansa updatea softat ja relaseata …


Eero

Nostan tämän ikivanhan ketjun vähän ylemmäksi, mutta olen myös aika pitkälti samaa mieltä Cerren kanssa. Vilkaisin juuri Valon sivustoa ja viimeisin versio alkaa oleen aika hävyttömän vanha. Esim. Libreoffice on muuttunut aika vankasti viimejulkaisun jälkeen. Yli vuosi päivityksestä on minusta kyllä liian pitkä julkaisuväli.

Valo on minusta kuitenkin aika suht tärkeä julkaisu ajatellen uusia Linux/Windows käyttäjiä. Mielestäni Linuxin yleistymisen kannalta olisi hyvä saada hyviä ilmaisia softia tarjolle myös Windows käyttäjille ja softien laadun huomattaessa monet varmasti alkaisi muuttamaan suhtautumistaan itse Linux jakeluihin.