Olemassa oleva XP virtuaali koneeseen?

Elikkäs pitäis saada dualbootissa oleva XP toimimaan Linuxissa olevassa Virtualboxissa.

Onko tuo mahdollista vai onko helpompia tapoja saada Linuxi ja XP pyöriin samaan aikaan?

Tilanne on nyt se että on 80GB kiintolevy ja se on laitettu kahtia 40GB ja 40GB.
Ensimmäisellä osiolla majailee Win XP ja toisella Kubuntu. Tuo XP pitäisi jollain ilveellä saada
Virtuaalikoneeseen. Tarvitsen sieltä muutamia ohjelmia, jotka ei toimi winessä(ainakaan
minun taidoilla :)).

Syy miksi en voi asentaa puhdasta windowsia suoraan virtuaalikoneeseen
on se että en millään jaksais vääntää kättä työpaikan adminin kanssa. :wink:

Kiitos etukäteen.

[quote=“varaani, post:1, topic:579”]Elikkäs pitäis saada dualbootissa oleva XP toimimaan Linuxissa olevassa Virtualboxissa.

Onko tuo mahdollista vai onko helpompia tapoja saada Linuxi ja XP pyöriin samaan aikaan?

Tilanne on nyt se että on 80GB kiintolevy ja se on laitettu kahtia 40GB ja 40GB.
Ensimmäisellä osiolla majailee Win XP ja toisella Kubuntu. Tuo XP pitäisi jollain ilveellä saada
Virtuaalikoneeseen. Tarvitsen sieltä muutamia ohjelmia, jotka ei toimi winessä(ainakaan
minun taidoilla :)).[/quote]

ks. Converting Native XP SP2 to VMWare to run under VirtualBox - virtualbox.org

Syy miksi en voi asentaa puhdasta windowsia suoraan virtuaalikoneeseen on se että en millään jaksais vääntää kättä työpaikan adminin kanssa. ;)

Kiitos etukäteen.

Kannattaa selvittää, että et tässä virtualisoinnissasi riko windows lisenssiehtoja, etkä security policyä. Itse en ilman lupaa tuollaista tekisi.


Eero

Kiitos nopeasta vastauksesta. :smiley:

Täytynee silti mennä puhumaan adminille etten riko lisenssejä. :frowning:

Vistaa ei muistaakseni saanut asentaa Virtuaali koneeseen, mutta XP:n sai.
Tosin en tiedä saako sen heittää virtuaali koneeseen jo kiintolevylle asennetusta.